lose myself, del 2

Alex Perspektiv;
"I'll always be here for you, no matter what. Whatever I'm on the other side of the earth, I'll always be there for you.", sa jag lugnt och jag kunde känna hur hon slappnade av. 
"You are the best brother in the world. I love you, thanks for always be there." 
"Thanks yourself. I love you too.", svarade jag och klappade henne på huvudet. 

Weirdo | via TumblrLa Bitch Pink ❀A Night To Remember
 

Lizzys Perspektiv; 
Jag vaknade av att fåglarna kvittrade utanför mitt fönster. Irriterat tog jag en utav kuddarna och la dem över huvudet. Jag slöt mina ögon och försökte somna om igen då pappa plötsligt kom in i mitt rum. Självklart utan att knacka. 
"Dad, can you learn you to knock?", jag tog bort kudden från ansiktet och stirrade illsket på pappa som stod mållös i dörröppningen med en frukostbricka i handen. Han harklade sig försiktigt och gick sakta fram till sängen.  
"I'm sorry, I just.. I have made some breakfast to you.", han ställde brickan på mitt nattygsbord och satte sig bredvid mig. "Alex have football match later today. He's there now, maybe we should go and look at him?"
Jag tog en tugga av jordgubbarna och melonen samtidigt som jag tittade på pappa med en road blick. 
"Sure. But his team lose anyway.", skrattade jag och pappa flinade med. 
"Yeah, they need someone like you in the team to succeed, of course.", sa han och boxade till mig på armen. "Eat up and get some clothes, then we going.", noterade pappa innan han gick ut ur rummet och jag gav honom en bekräftande nick. Jag åt upp den goda filen och de olika sortes frukterna, öppnade garderoben och tog det första bästa.
Jag satte upp håret i en lång hästsvans, drog snabbt på mig mina korta shorts och tog på mig min svarta tröja. Drog på några lager mascara för att inte se så trött ut och sedan fick jag vara klar. 
Jag gick med långa steg ner till pappa som redan stod och väntade på mig i hallen och han suckade högt när han fick syn på mig. 
"Hurry up, the game begin soon.", klagade pappa och jag gav han en allvarlig blick. Utan ett ord så satte jag mig ner på golvet och snörade på mig mina gamla converse och tillsammans gick vi ut till bilen för att sedan åka iväg till matchen. 
 
Det var en bra bit till fotbollsplanen där Alex skulle hålla till. Jag låg med huvudet lutat mot fönsterrutan då pappa drog till med en fakehostning som väckte min uppmärksamhet. 
"What?"
"I'll just ask. It was a long time since I saw Kate now, are you not friends?", hans fråga  fick mig att stelna till och jag tittade med allvarliga ögon på honom. 
"I don't know. She has her boyfriend and I'll focus on the dance. I don't know, we just drifting apart from each other more and more.", svarade jag ärligt och drog en djup suck. Jag såg hue pappa gav mig en orolig blick men jag log ett säkert leende mot honom. "But dad, don't worry. I have you and Alex." 
"Yeah, and Alex friends like you very much.", flinade han och betonade ordet "Väldigt". Jag bara skakade på huvudet och riktade blicken mot vägen. 
"Yes, but I'm not interested. They all are so, I don't know. I know them so well, they are like my brothers.", bekräftade jag och pappa gav mig en retfull sidoblick. 
 
Solen sken för fullt och det kryllade av människor vid fotbollsplanen. Nog för att det var A-laget som spelade, men det brukade ändå aldrig vara så här mycket folk. Vi kämpade för att få en plats att sitta på och vi fann tillslut två platser ganska långt bak på läktaren. Jag tittade ut på matchen och fick syn på Alex nästan direkt. 
Det hade gått femton minuter in i första halvlek och det stod redan 2-0 till Alex lag. Jag var helt inne i spelet då plötsligt pappa pickade försiktigt på mig. Jag gav han en frågande blick och frågade vad det var han ville. 
"Can you go and buy something to drinking?", han räckte mig en hundralapp och nickade mot det lilla caféet lite längre bort. Jag suckade högt och tog irriterat pengarna ur hans hand och gick mot det lilla cafféet. 
 
Det var även ovanligt mycket folk inne på caféet och jag fick mig en riktig chock när jag kom in. Kön var lång och de hade öppnat de båda kassorna. Jag suckade ännu en gång och ställde mig i en utav den långa köerna. 
Efter en lång stunds väntan så var det äntligen min tur. Jag kom på att jag glömt att frågat vad pappa ville ha och det var inte läge att ställa sig och ringa honom nu. Jag tog slutligen två fanta eftersom jag visste att han tyckte om det. 

Direkt när jag fått mina drickor i handen så gick jag ur den varma och kvava kön och gick direkt ut till den friska luften igen. Jag tittade ut mot den stora folkmassan som satt och jumlade åt de två olika lagen. Jag öppnade en fanta och gick mot den fullsatta läktaren då jag plötsligt blev stoppad. Jag kände hur någon tog tag i min arm och jag vände mig hastigt om. 
"Oh, hey. Excuse me. You dropped this.", den svarthåriga killen med de fina bruna ögonen räckte fram min mobil och log ett svagt leende mot mig. Jag tog den snabbt, tackade så mycket och vände mig om. Jag kände hur mina kinder hettade till och hur mycket jag faktiskt rodnade. Han såg ju riktigt bra ut. Men något sa mig att jag sett honom förr. Kunde det vara möjligt? 

Oh, vem tror ni att det kan vara? ;) VAd tycker ni om novellen hittills? :D KOMMENTERA!
 
Fick äntligen igång designen igen, har setat och jobbat med den hela dagen och tillslut så blev det som jag ville, gud så skönt! 
 

Ååååh, ZAYN! :D bra skrivet hörru!

Svar: Åh, tack såå mkt! :D
My Wesström

Zayn?:)

Svar: Hihi ;)
My Wesström

SUPERBRA!!! Åååå det kan vara Zayn. Längtar till nästa

Underbart bra dina noveller är! Grymt bra :)
Denna verkar super, precis som de andra! Älskar nya designen oxå förresten. Supersnyggt! Kram!

Svar: Men tack såå mkt, det betyder så himla mkt! <3
My Wesström

Den verkar så grymt bra, precis som tidigare noveller! Du äger!

Svar: Iih, taaack! :D
My Wesström

S ~

Åååh, du är så grym ! Å du gör verkligen allt för novellen! Beundrar dig verkligen! You go girl!

Svar: Tack så jättemycket, kul att du uppskattar det! <3
My Wesström

ZAAAAAYYNN!!!:D<3

Svar: Hihi ;) <3
My Wesström

riktigt taggar den här novellen nu! Grymmast skrivet bästa duuu <3

Svar: Men duuu, taack som satan! du är så sööt :) <3
My Wesström

SV: Tack!!!

Svar: Varsågod :)
My Wesström

Jättebra kapitel :D

Grymt bra ju!! Det måste ju va Zayn :D Meeeeeeeeer :)

Svar: Hihi jaaa, del 3 finns ute nu ;)
My Wesström

ida

den låter redan bra :D

Troligen Zayn! Den är redan bra, hihi! Taggar till tusen<3

Svar: Åh vad glad jag blir! <3
My Wesström

När ska du börja skriva på svenska? Just nu vet jag bara 1 novell som skriver på svenska! Och dom uppdaterar aldrig! :( Hoppas du skriver på svenska på nästa novell! :D<3

Svar: Åh vad kul att du kommentera igen, hihi. Just nu vet jag inte om jag vill skriva på svenska eftersom de flesta vill ha på engelska + att det känns bäst att läsa deras röster så. Men googla så kommer det ju upp massa svenska noveller, kram på dig sötis! <3
My Wesström

Verkar som en mycket bra historia, tror det är Zayn!

Dock en hel del fel i grammatiken men keep up the good work så blir det bättre! :)

Kram!




Kom ihåg mig?