everything has changed, chapter 40

- Niall -
"I think it's best for us both if we gets time for ourselves. You may think about what you've said to me and I want you to think about one thing; Am I really the person as should cheating on you? If I am, maybe we should break up. Bye, Louis." Dörren stängdes och vi kunde höra hur Louis släpade ryggen mot väggen och satte sig på golvet. Harry tittade storögt mot oss andra och jag förstod att de hört precis lika mycket som jag gjort, förmodligen mer till och med då jag kom nu i slutet. 
"I'll look after him.", sa Liam snabbt och reste sig upp. Om han trodde att han skulle gå ensam så hade han fel, efter sig fick han mig, Zayn och Harry som släptåg och tillsammans gick vi ut till hallen där Louis satt med huvudet i sina händer.

 
"How much did you hear?", mumlade Louis i händerna, utan att ens titta upp. Jag sneglade på de andra killarna och skämdes lite, vi hade ju faktiskt näst intill hört allting de sagt, eller åtminstone så hade Liam, Harry och Zayn det. 
"Not so much.", sa Harry osäkert och satte sig bredvid Louis på det stora utrymmet där han satt. "You might just think before you saying things. Like, open your mind before your mouth."
"Oh come on, Tommo!", inflikade Zayn. Han slog sig ner på andra sidan om Louis och klappade honom på axeln. "We have a day off tomorrow and we hating see you like this, mate."
"I just don't know what I did wrong, I love her but she.. Do you guys think she really cheating on me?", Louis tittade upp från sina händer och tittade först på mig, sedan Liam, Harry och sist Zayn. Han såg trött ut och hans ögon var röda, det syntes tydligt att han grät och hade gråtit. 
"Never mind, Lou.", det var det första jag sade under hela tiden, men jag menade det. Det var liksom inte Eleanors grej att hålla på med andra samtidigt, innerst inne så visste Louis det också. 
"Nope, I don't think it either. She's not that kind of girl. And now have you learn that sometimes you should think before you saying stuff. Sometimes you win the fight, but today you learned about your mistake, yeah?", Liam peppande funkade väldigt bra, hade jag varit Louis så hade jag absolut blivit på bättre humör. Han och El var som gjorda för varandra, de var så lika på alla sätt & vis, att se Louis glädje när han var omkring Eleanor var helt underbart och jag önskade bara andra se det från der perspektivet som vi gjorde det. 
"You two are strong together, You'll be fine. You have gone through so much together. Another rumors, long distance and you two are mean to be together. No one can ever tear you apart, right Tommo?", Zayn skrattade lite och jag kunde även tyda ett litet flin på den rödögda killen som satt i centrum för oss andra just nu. 
"Right now, I actually can't see any future with her anyway. But you're right. I love her with all my heart and she's my everything. I hope we can work things out.", sa han och torkade sina tårar. "You're the best brothers in the world, you know it yeah?", våran alldeles egna clown började kanske komma tillbaka till sitt vanliga jag inom en snar framtid, han sträckte ut sina armar och tittade på mig och Zayn som stod framför honom. "It is now you all should come and we will do any group hug."; förklarade han och jag brast ut i ett skratt, vilket restan av One Direction också gjorde. Vi gick in i den hårda kramen, dock varade den bara i några enstaka sekunder innan vi låg ner på golvet och brottades med varandra istället. 
 
"What are you saying, guys? Take a guy night with party tonight?", det som förvånade mig mest var att det faktiskt inte var Harry som kom med förslaget som det vanligtvis var, utan denna gång var det Liam. Jag log lite, enligt mig passade det utmärkt då jag tidigare fått smset ifrån Jasmin att hon sov över hos Kimbely med Josh, så det här var perfekta tillfället att umgås lite med mina boys. 
"Well, for me it's okay.", Zayn ryckte på axlarna och lika så gjorde Harry. Deras blickar var kvar på mig och Louis som båda satt i soffan. Den deppiga krabaten bredvid mig verkade osäker, men tillslut så nickade han lite på huvudet också. 
"And I'm of course in!", flinade jag och reste mig upp. Det var alltså utgång som gällde nu alltså, kunde inte se mer fram emot bakfyllan jag skulle ha imorgon, men det var smällar man då och då kunde ta. I samma ögonblick plockade jag upp telefonen för att informera min fina flickvän om kvällens planer. 
 
~ Hey babe ! Going to a party with the lads now, Louis have to go out. He's a mess :( See you tomorrow, darlin'. Love ya with all my heart :) xxxxxx ~ 
 
Jag lät telefonen slinka ner in i främre fickan igen då jag märkte att hälften utav oss hade försvunnit ur ifrån rummet. Det var bara jag och Louis kvar då resten antagligen hade gått för att fixa sig fräscha. Jag granskade Louis ett tag innan jag valde att säga något. 
"So Lou, excited for party?", flinade jag och boxade till honom löst på armen. Han ryckte på axlarna och såg fortfarande ledsen ut, det skulle verkligen bli bra för honom att komma ut. Mobilen plingade till, jag hade hoppats på ett sms ifrån Jas, men istället var det en notis, Louis hade tweetat. 
 
Louis Tomlinson @Louis_Tomlinson
Trying to do my best, sometimes isn't that enough :(
 
En suck föll ur min mun och Louis tittade på mig. Jag klappade honom på axeln ock ställde mig upp. han följde min blick och log ett osäkert litet leende. Jag sträckte ut min hand och tittade allvarligt på honom. 
"Let's go, Lou. You're a mess. Now we're going to have fun without girls in our mind, just a boy night with massive of drinks.", flinade jag. Louis skakade på huvudet med ett flin och grappade tag om min hand. "But first, we have to fix you. You can't look like this.", jag visade med handen att jag menade hans ansikte och han skrattade lätt, nu var vi på gång i varje fall. 
 
Eftersom vi valt en utav de dyraste festerna i London så var det inte så mycket människor mer än andra igenkända människor på plats. Bland annat så hade jag stött på min älskade Katy Perry, Harrys vän Cara Delevingne samt att jag tyckte jag hade skymtat Chris Brown & Rihanna lite längre bort också. Jag själv - som pratade lite med alla tyckte denna festen var väldigt lyckad, vilket Liam, Zayn och Harry antagligen också höll med om. Till skillnad från Louis, som suttit vid baren enda sedan vi kom hit. Utan en aning hur många drinkar han ens hunnit druckit på denna studen vi varit här så gick jag emot honom för att nu dra ut honom på dansgolvet. 
"Go ahead, Nialler.", mumlade Louis när jag kom honom nära. Den glada bartendern fortsatte att hälla upp de rosa drinkarna och Louis var inte seg med att grabba åt sig en som han genast halsade. 
"What's wrong with you? I have never seen you like this, bro?", frågade jag och slog mig ner på den lediga stolen bredvid honom. Jag tittade ut på den stora folkmassan på dansgolvet som nu dansade åt Avicii's Hey Brother. Hur gammal än denna låt kunde bli så var det en riktig partylåt, en låt man bara ville dansa till. 
Trots att våran egna Tommo såg helt borta ut så tog jag ett hårt grepp om hans arm och släpade med han ut bland de andra. Harry satt i en soffa längre bort och pratade med Cara medans Liam & Zayn dansade för fullt. 
"Now, dancing. Have fun and drop everything for a minute, please?", nästan skrek jag i Louis öra för att överrösta musiken. Han himlade med ögonen men gjorde tillslut som jag sa. Han hade dock väldigt mycket alkohol i sig just nu, men jag antog att han visste vad han gjorde. Han försvann genast in i havet av människor och kvar stod jag, halvfull och ensam. Här skulle dansas. 
 
- Harry -
Jag såg hur Louis dansade med en blond tjej jag aldrig sett tidigare, i det ögonblicket insåg jag att jag skulle hålla en väldig koll på honom just nu då jag fortfarande var i tillstånd, jag hade endast druckit några cider då jag inte riktigt kände för bakfylla imorgon på min lediga dag som jag ofta annars brukade tillbringa i sängen.
Sedan ville jag inte att Louis skulle sabba detta mer mellan han och El. Det fick bara inte hända.
"So Haz, how's it going? With the music and everything?",  Cara satt bredvid mig och vi hade faktiskt haft en väldigt skön pratstund tillsammans. Det var längesedan vi sågs och jag saknade henne faktiskt, hon var så lätt att prata med och väldigt rolig. Att hon sedan var snygg var bara en fördel. 
"It goes very well actually. We have released our 3rd album Midnight Memories about a month ago ,so yeah. How about you and your career?", hon log lite och såg ut mot de dansande människorna. Hon förståd vad jag tittat på och hon nickade lite åt Louis håll.
"We can talk about that later, now I think you should go to him before something really bad happens.", jag tittade på den dansande galningen som nu var allt för nära den heta blondinen, både fysiskt och psykiskt. 
Jag tackade Cara med en puss på kinden sedan kutade jag fort fram till Louis, jag kom precis i tid att dra honom ifrån henne eftersom hennes läppar såg väldigt hungriga ut efter honoms. 
"Louis what the hell?", skrek jag och drog med honom ut ifrån dansgolvet. "Now are we going home, we're so fucking done here.", jag var väldigt besviken på Louis just nu. Jag trodde att han visste bättre än såhär. Vi gick direkt mot utgången och min tankar var endast på en sak; åka härifrån.
"Harry, I'm an idiot.", mumlade han mellan snyftningarna och lät tårarna falla ner. Jag kallade fort på en taxi som skulle ta oss till mitt hus.
"Yes, today you are, Lou. But I don't wanna judge you, we can talk about this tomorrow, now we're going home and sleep, okay?", sa jag och kände mig som den mest vuxna här just nu, när det oftast brukade vara tvärtom, att de andra killarna skötte om mig. 
"Okay."

Ja, där hade saker kunnat hänt om inte Harry hade varit i närheten. Tror ni Louis och El kommer reda upp saker? 
Skolan för Jasmin börjar snart, det är då lite drama kommer in. Om det blir i nästa eller nästnästa vet jag inte. Men nästa kommer i varje fall när ni kommenterat! :) 
 

Bra som vanligt! snälla kan du inte lägga upp ett till idag? jag är sjuk och har jätte tråkigt! :)

Svar: Haha sorry, men det kommer antagligen imorgon!
My Wesström

asssssååååå damp så himla bra, favvonovellen all the way! :D

Svar: Men diin då underbara du! åååh gos <3
My Wesström

Jag dör! Så bra kapitel och ahhh. Du är så himla begåvad och man verkligen lever sig in i novellen :)x

Svar: Men din novell då sötis! Dör ju :) x
My Wesström

Shit va bra att Harry kom i tid och hann stoppa Louis och blondinen! Nu vill jag ha meeeeeeeer!!!!!!!!!!!

Svar: Kommer antagligen imon!! Ja det var tur :)
My Wesström

Så jag har längtat! Du skriver så bra att jag läser dom om och om igen! Fortsätt så, KRAM xx

Svar: ÅH men duu tjejen, tusen taack!! :D kraam <3
My Wesström

Omg skit bra!! Love it

Svar: omg tack!!!
My Wesström

Du skriver så himla bra att det känns som man är där på plats! Jag sitter och skriker och dunkar mina händer i väggen bara för att Louis är dum i huvudet( bara i novellen så klart) Snälla skriv mer meer meeeer!!!

Svar: åh, omg.. vad glad jag blir över att höra sånt här! haha tusen tack <3
My Wesström

Sjuukt bra novell! :D

Svar: tusen tack snälla du :D
My Wesström

My. Du. Är. Så. Fcking. Begåvad!!!!!!!

Svar: taaaaaaaaack, blir lika glad varje gång! Försöker iaf! haha
My Wesström

Go Harry, go Harry go Harry! Sikken tur att han va där! Jättebra del och det måste lösa sig mellan Louis och Eleanor!

Svar: Ja det måste de verkligen, ååh!
My Wesström

Snälla lägg upp fler! Älskar novellen! <3 du gör ett fantastiskt jobb!:)

Svar: Kommer antagligen imooon :D taack snälla du!
My Wesström




Kom ihåg mig?