everything has changed, chapter 48

- Niall -
"Thank you for always being here for me and I love you, you know that?", frågade jag och gav henne ett brett leende. Vi var inte riktigt för att prata om känslor med varandra, vi pratade ofta om känslorna vi hade om andra, men det var sällan jag eller hon sa något som de tre viktiga orden. 
"I know that, bro. And I love you too. But now we're talking about something funny when I'm here. What about play some FIFA? I have to get a revange!", jag skrattade högt och satte mig upp ordentligt. En omgång FIFA med en bästa vän var aldrig fel. 

Untitled
- Jasmin - 
"Kim?", utbrast jag så snabbt som min talförmåga kommit tillbaka. Min brunhåriga, muskulösa kusin reste sig hastigt upp och rusade fram till mig. Tårarna jag lyckats stoppat innan jag kom in genom ytterdörren var genast tillbaka igen och det kändes mer än bra att få vara i en trygg famn igen. "What are you doing here, stupid?", frågade jag och slet mig ur hans armar. Han fnös till och drog lite på smilebanden. Jag verkligen älskade sättet han visade hur mycket jag betydde för honom. 
"I called your mom and asked if I could sleep here for some days then I'll meet some friends and maybe get a job here in London. I told her to hold it as a secret until I'm coming. Lika a surprise to you and George. And here I am and I see that something is happend and you'll have to tell me everything what's going on because I hate see my cousin like this.", han strök sina stora händer upp och ner på mina armar med ett tryggt ansiktsyttryck. Istället för att svara på hans fråga så sköt jag då upp det och fick ögon stora som golfbollar. 
"You will move in here?! to London I mean? Oh, Kim. That's great! No, it's more than great, it's amazing!", utbrast jag och slängde mig återigen i hans armar. Jag kunde knappt tro det själv. Jag hade praktiskt taget allting här nu, det var ju bara Kim som fattades i vanliga fall. 
"If my interview with the boss will working well, ah.. Then I'll probably moving to London and start working as well.", förklarade han och mitt leende ökade. Äntligen kunde jag känna hur ett äkta leende spred sig kring mina läppar. 
"But you have to tell me what's going on, why are you crying?", jag suckade. Jag hade hoppats att han skulle släppa det ämnet och bara låta mig ha kul med honom ikväll, men såklart så kände vi varandra för bra för att veta att det ens var möjligt. Han skulle tjata tills jag berättade så det var ingen idé att dra ut på det. Jag började berätta om dagen då Alfredo slog mig, att vi sedan pratade till sena kvällen och när jag kom tillbaka så var både Josh och Niall oroliga. 
 
".. And then he told me to go and fuck Alfredo, because I clearly wanted it according himself. While he had a blonde girl with him in his flat with the sweatpants on and everything. I have never seen her before and I promise, they had sex in there.", mumlade jag argt. Denna gång visste jag att jag överdrev, Niall skulle aldrig ligga med en annan tjej när han hade mig, jag var nästan säker på det. Men av ren ilska så flög det bara ur mig, jag kunde bara inte hjälpa det. Kim bara satt och lyssnade medans jag berättade allt som kom i min väg. Hans reaktion på Alfredo var inte heller den bästa, han fick förmodligen uppfattningen att han var en hänsynslös pojke som slog tjejer, men han valde att inte säga någonting i alla fall, även om jag såg hur han bra gärna ville säga hur mycket han ogillade Alfredo just nu. 
"I knew Niall before and he has never been cheating. What he said before, he hate cheat and I don't think he even would be it with you. He's a good guy and yeah..", han hade rätt. Det visste jag, ändå ville jag inte hålla med. Istället la jag mig med huvudet i hans knä och bara tittade upp mot taket. Ja, hur vida det än var med detta så skulle jag åtminstonde begära en ursäkt ifrån Niall om jag skulle fortsätta träffa honom. Jag accepterade inte vad som helst, speciellt inte de orden som kom ifrån Nialls mun tidigare idag. 
 Jag låg fortfarande med huvudet på hans mage medans han hade satt igång en omgång NHL 14 som faktiskt inte var mitt, Josh hade tagit hit några spel som han glömt att tagit tillbaka, men eftersom han hade sin flickvän nu så hade han antagligen aldrig tid med att sitta och spela tvspel i alla fall. 
"Are you up for any party tonight, Jas?", frågade Kim halvt spontant. Men det var ju det han var, spontan. Jag rynkade pannan och såg upp på honom som fortfarande såg fokuserad ut på spelet. 
"I have started in school again and I have school tomorrow. I can't drinking.", berättade jag och reste mig upp. Han pausade spelet och såg glatt på mig, han om någon hade alltid tjatat på mig att gå tillbaka till skolan och bli mig själv igen, så jag antog att han ville ta vara på den här stunden så länge han bara kunde. 
"Oh really? How's it going?", frågade han intresserat och började pillra med mitt hår. Jag log lite när jag tänkte på Georgia, klassen och hela mitt nya umgänge. Det var underbart och den sista terminen i skolan såg jag verkligen fram emot. 
"Good actually. It's hard to understand everything and stuff but it goes great. I have a lot of new friends and yeah.. I like the new class.", förklarade jag och han fortsatte bara att lyssna. 
"I'm proud of you and I know you'll raise your grades in no time.", konstaterade han med ett flin. Jag hoppades på det i varje fall och ville verkligen satsa på skolan nu. Jag behövde det. "But you can always just follow me to any party, dancing and have fun? I'm soo excited for what London can offer so I wanna do something fun.", jag suckade lyckligt och tittade på klockan, än så länge stod klockan bara på 19:24pm, visst kunde jag visa Kim lite olika fester och klubbar i London, jag om någon var ju faktiskt expert på dom. 
"Yeah a little while. I have to come up tomorrow though.", förvarnade jag och han skrattade gällt innan han nickade. Då så, då var det bara att göra sig i ordning. Jag målade ögonlocken med brungrå ögonskugga, sedan fick det bli några drag med mascaraborsten, efter det fick jag nöja mig. Jag skulle trots allt inte vara ute för länge ikväll, även om Kim hade tankarna på det. Jag satte mig ner i sängen för att tänka på vart vi skulle ta vägen nu. En klubb med mycket folk på en tisdagskväll var inte det lättaste, men London var alltid livligt och jag visste det perfekta stället att gå på. En plats där jag alltid gick mitt i veckan förut. 
 
Mamma hade - konstigt nog - gått med på att skjutsa oss till klubben där festerna fortfarande var livliga en tisdagskväll mitt i veckan. Hur hon nu kunde lita på att jag inte ens skulle dricka en droppe förstod jag inte, men jag var glad att hon gav mig en chans i varje fall, något jag sumpat rejält tidigare, men denna gång var det allvar, dricka stod inte på listan. 
"Take it easy tonight, Kim.", skrattade mamma när hon slängde bak blicken på min kusin som redan klivit ur bilen. Mamma hade alltid älskat Maria och mina kusiner, hon & Maria hade praktiskt taget varit bästa vänner tidigare, något som alltid varit en lättnad för mig och George. 
"Yeah, I will.", svarade han nonchalant och gav henne ett milt leende. "Thank you for the ride. See you later!", med det så slängde han igen bildörren men slöt aldrig blicken ifrån fönstret, han väntade på mig så mitt val att stanna kvar i bilen och åka hem igen fanns liksom inte. 
"Be safe tonight, hun. Yeah?", jag nickade bekräftat och klev ut ur bilen jag också. Jag sa snabbt hej då och följde den blåa bilen med blicken tills den inte fanns i min åsyn längre. 
 
"You're ready?", han la handen på handtaget när vi till våran lättnad kommit förbi den stora vakten. jag nickade till svars och följde hans fotspår i den stora lokalen in till den riktiga festen. Det var som vanligt hög musik, lukt av alkohol, spya, svett och parfym på samma gång - vilket inte direkt var den godaste kompinationen. Men, men. Inne var vi i varje fall och som vanligt var det ett helt dansgolv där femtiotals människor stod och hoppade, skrek och dansade. 
"Wow, this place is amazing!", utbrast Kim i ett förvånansvärt glatt tonläge. Jag bara skakade på huvudet åt hans ivriga nerver att köra igång, men ändå förstod jag honom. Festerna i London var inte direkt som de hemmafester i Mullingar precis. "I'll go and get some drinks. See you later?", trodde han på fullaste allvar att jag skulle gå med på att han lämnade mig ensam? jag himlade med ögonen och nickade i alla fall. Innan jag ens hunnit blinka så var han borta, förmodligen vid baren. Jag fnissade till lite för mig själv innan jag sedan gick ut mot folkmassan för att dansa till låten som just nu var i högtalarna. The Monster med Eminem och Rihanna, & inte klagade man på det precis. 
 
Nästan en och en halv timme hade gått och jag var faktiskt helt slutkörd. Jag hade träffat på många roliga människor både nyktra och berusade på dansgolvet. Jag insåg då att man faktiskt kunde ha kul utan alkohol, men krafterna i min kropp hade tagit slut och jag satt nu ensam i en soffa lite på sidan av allting. Det var inte förrens en stund senare som jag la märke till att jag var iakttagen av ett gäng människor, eller snarare en grupp som jag så väl kände igen, trots att jag i det tillståndet varit helt borta av alla drogor och alkoholen jag då fått i mig så kunde jag ändå känna igen dom till utseendet. Det var gänget som givit mig ett blåmärke på både kind och lår som då varade i flera veckor. Jag hade dock besegrat dem alla, därför förstod jag vad de nu ville ha. Flinen på deras läppar avslöjade att de bara var ute efter en sak - revange.
 
"Hello there pretty girl.", jag fattade att jag aldrig hade en chans mot dessa människor. Jag var en och dom var minst fem stycken. Hade jag varit påverkad och full hade det varit en helt annan sak. jag var fullt nykter och dessutom hade jag inte slagits på evigheter, därför så kände jag att jag inte riktigt var lika taggad på att slåss som dom verkade just nu faktiskt. De kom snabbt emot mig, men jag reste mig då upp och backade, något jag direkt ångrade då deras flin övergick till hånskratt. "Oh, poor little girl. Now you aren't so cocky anymore, huh?", sa den ena och den enda tjejen i gruppen. Jag svalade och skakade på huvudet, vad hade jag för val? jag skulle bli dödad. 
"Go away from her.", en välkänd röst hördes och deras huvuden bytte genast rikting. Till min lättnad så var det Kim som stod där, ganska så borta men ändå kändes det som en trygghet. Tjejen tog återigen ordet och kollade på mig igen.
"Is he your boyfriend? aww, that's sweet.", hon lade till en fejkad ljus röst som gjorde att de stora killarna bakom henne skrattade, självklart också fejkat. Jag sa ingenting, utan gav de alla fem mitt mittenfinger, då såg jag hur ena killen tog sats. När han bara var knappt en decimeter ifrån mig tog han upp näven och slog den rakt på min näsa, blodet forsade ner och jag skulle ljuga om jag sade att det inte kändes, för det gjorde de verkligen. "Does your mom know you're a whore?", skrek en annan precis när jag tagit emot slaget. I samma veva märkte jag hur Kim reagerat och höll just nu på att slå en annan kille som inte var i närheten av tjejen då jag visste att han aldrig hade mage att slå till en tjej. Men killen Kim slagit slog tillbaka, ännu hårdare i hans mage. med alkohol i kroppen, halvt borta och ganska så svag så klarade han knappt av det där slaget den stora killen givit honom. Jag gav ifrån mig ett skrik och försökte ta mig loss de två killarnas hårda grepp om mina armar och midja, men förjäves. Jag såg hur min älskade kusin, blev sparkad och slagen mitt framför mina ögon - och allt var mitt fel. 
"Now you're not so cool anymore?", sa tjejen som nu kommit fram till mig, som fortfarande var i händerna på de stora killarna. Människorna runt omkring hade nu börjat stannat upp och sett saker, vissa var till och med uppe med mobilerna och förmodligen kallade på hjälp, men inte hindrade det den rödhåriga bitchen framför mig att komma närmare. Istället för att stoppa henne stod folket bara där, knäpptysta och kollade på. 
"You almost killed my boyfriend the last time. Now I wanna kill yours. But first, I'll kill you.", sa hon innan hennes näve landade rakt på min vänstra kind, kinden där jag redan var öm på av slaget Alfredo givit mig, och där.. Blev allting svart. 

Well.. ganska dåligt slut kanske. Men vad tror ni händer? ;) Hur kommer Niall att reagera? 
Kommentera massor nu sötisar så kommer nästa del inom nolltid ;) lol ledsen för sen och försenad del, men har ett liv utanför skrivandet också, även om jag ibland inte skulle vilja det. Aja, hoppas ni alla haft en bra helg. Det har då i alla fall jag. Kram på er!

Jättejättebra!!:D Hoppas Niall inte blir allt för arg på Jas.åh, grymt ju! Längtar till nästa!<3

Svar: Det får vi verkligen hoppas, hehe ;) Åh taack :D ute nuu fina du <3
My Wesström

Hej fina du,jag har följt din blogg jätte länge och undrar ifall du gör länkebyten. Jag länkar såklart din blogg och så :D det skulle betyda massor,har precis börjat skriva på en ny novell och alltid lika kul med nya läsare. Skulle betyda massor.
Btw..Jag älskar din novell och klickar in flera gånger varje dag. Tycker att handligen är så fin och den är så genomtänkt. Kram :D

Hej skulle du vilja hjälpa oss med att lansera det nya brittiska pojkbandet The Vamps i Sverige?
Klicka in på vår blogg för att läsa om dem och kanske sprida den ;)
Tack för hjälpen .XX

Jättebra skrivet! Hoppas Niall kommer och att de så småningom kan lösa allt ^^

Svar: Japp, får hoppas på de ;)
My Wesström

Noooo Get away from Kim and Jasmin!!! Jättebra del:)

Svar: Haha exakt!!
My Wesström

Haha åh My, sååå bra

Svar: taack :D xx
My Wesström

Åh så jag längtat! Har varit borta hela helgen och sitter nu och läser novellerna jag har missat i skolan, skitbra och jätte spännande! Fortsätt så. :) Kram

Svar: Söt du är! Tack <3
My Wesström

Känner mig så taskig som inte läst och kommenterat din blogg de senaste dagarna. Men nu är jag back on track!
Jätte bra kapitel, även om det där hände med Jas och Kim. :)x

Svar: haha taack :D glad att du är kvar <3
My Wesström

oherre! nu gråter jag, what happend??!??!?! jävla tjej, hatar henne! Dog verkligen Jasmin?? hoppas någon hann stoppa tjejen förfan!

Svar: haha nej ;) nästa är ute nu!
My Wesström

grymt bra slut och spänning i detta kapitel, man levde sig verkligen in i detta!! åh du är så duktig :) keep goinng

Svar: tusen tack hörru, blir så glad :D
My Wesström




Kom ihåg mig?