everything has changed, chapter 21

- Louis -
"Did she really hit and killed people?", frågan som bara befann sig i luften kom äntligen ut från min mun, vilket de tre andra också såg väldigt tacksam ut över. Niall tittade chockerat ner i mobilen och svalde hårt. Vad var hon för tjej egentligen? 

- Niall -
Jag vaknade nästa dag av att jag hörde snarkningar vid sidan av sängen. Jag tittade ner på golvet och fick syn på något jag inte riktigt hade förväntat mig, två killar halvlåg i soffan och de andra två låg på golvet, jag kunde inte undgå tanken att det såg väldigt roligt ut, samtidigt så visste jag ju faktiskt att det var för min skull de var här. Jag lade huvudet på kudden och bet mig i underläppen.
Efter artikeln jag hade läst upp igår hade stämningen mellan oss inte varit den bästa, Zayn såg minst sagt rädd ut, vilket de andra tre också gjorde faktiskt. Jag suckade. Jag behövde verkligen få prata med henne, kanske var det bara ett rykte ändå? under min tid som en officiell person så hade jag ju faktiskt lärt mig ett och annat som tidningarna hade satt ihop. 
Försiktigt gick jag upp ur sängen och tog på mig gårdagens kläder, så tyst som möjligt så jag inte väckte de andra som såg ut att behöva den där sömnen. Jag tassade ut från sängen och gick direkt till rummet bredvid där Jasmin skulle ligga. 
 
Hennes ögon var stängda och jag kunde höra hennes andetag sakta men säkert pulsa upp och ner, som det skulle göra. Hon hade alltid varit söt när hon sov så detta var verkligen inget undantag, hon såg så fridfull ut att jag nästan inte vågade väcka henne på grund av att jag visste hur hennes morgonhumör var. Jag tog några steg bort mot dörren igen när jag plötsligt hörde hur hon mumlade någonting. 
"Niall? is it you?", frågade hon, fortfarande med ögonen stängda. "What are you doing here so early?"
Jag tänkte snabbt. Det var ju trots allt en anledning till att jag kommit hit, men var det verkligen rätt att ta det nu när hon fortfarande halvsov? jag kände faktiskt lite press på mig, jag visste egentligen ingenting om hennes förflutna eller hur hon hade det hemma i London, det var faktiskt något hon undvikit att prata om, om jag nu tänkte efter. Jag suckade och tog några steg fram. 
"I have to talk to you, beauty.", kontrade jag och ställde mig framför henne i sängen. Hon öppnade sina ögonlock och jag möttes direkt av hennes brungröna nyans på ögonen. "It's a bit important, acually.", jag bet mig i läppen och tittade ner mot golvet. Jag visste inte riktigt hur jag skulle fråga det här så att hon skulle ta det på det bästa sättet. 
"Yeah?", frågade hon, fortfarande med en hes stämma. Det hördes i varje fall att hon var nyvaken. 
Jag grubblade länge i mitt huvud hur jag skulle fråga det, det gick dock bara några sekunder innan jag hade det sagt. "Have you really killed someone?", hon stelnade till, jag stelnade till och hela situationen blev väldigt obekväm. Men jag hade tvingat mig själv att få veta, få veta sanningen. 
 
- Jasmin -
Nialls ord kom som en chock. Vart hade han läst det? hur hade han fått reda på det? det var ju i och för sig inte sant, men skulle han tro på det? Jag suckade och gav med mig plats i sängen åt honom, jag klappade lite löst på den lediga platsen och Niall tittade obehagligt på den tomma sidan innan han tillslut la sig ner bredvid mig, det var dock inte samma känsla som igår då vi låg nära varandra, hand i hand och tittade varandra i ögonen. Nu var det mest stelt, obekvämt och aningens pinsamt. Men han skulle få höra sanningen. 
"I've never killed someone, Niall.", svarade jag kort och jag såg hur han slappnade av åtminstone lite grann. "When my dad died, I was so sad. I needed you but you just leaved and never came back. Me and George moved to London and there my new life started, it wasn't in a good way. I got drunk every weekend, I was a bitch and I still am. Everyone knows me as a bitch and sometimes, when I'm really drunk, it can happend that I became in a fight. One day I was in the prison actually, but they let me out the same day because I told them it was self-defense. Then my life was like that, but when I came home to this place again, everything was like before again, my attitude wasn't bad anymore and people still see me like 'the girl as loose her dad', then when I went to London again and then I live my life as a bitch again. It's crazy, isn't?", frågade jag och andades ut över att ha fått det sagt. Niall tittade undrande på mig och nickade på huvudet. Han skulle just till att säga något då jag hann före. "Then I met you on the airplan and I thought I was more stupid than I already was, because then I realized that I never hated you, I still loved you. So when you told me about your idea so I thought it was a good chance for me to also move on, maybe do my last year in school with normal grade and start a new life, take away every rumour from me and just.. Be myself again.", jag höll nervöst i mina händer och tittade mot dem, jag vågade verkligen inte möta Nialls blick, herregud han måste ha trott att jag var ett komplett psykfall. Ingen sa något än, men jag hade fått sagt det jag ville ha sagt och det kändes väldigt bra. 
"Jasminette..", började Niall och mot min vilja tittade jag på honom. Han hade ett litet leende på läpparna och till min förvåning så mötte hans han min och våra fingrar korsades i varandra. "Past is the past, right? We can go through this togeher and everyone deserves a second chance. But do you know what?", han tittade lite flirtigt på mig och lutade sitt huvud emot min axel, hans läppar nuddade min hals och jag kunde känna hur vibbarna inom mig bara blev fler och fler, den här känslan som befann sig inom mig hade jag inte känt på flera år och jag trodde aldrig att jag skulle få känna dem igen. Niall fortsatte att prata och samtidigt kunde jag känna hans varma andedräkt slå emot min hals varj gång han sade ett ord. "I don't care about your past. All I want to know is if there's a place for me in your future.", jag ryggade tillbaka mig så att Nialls huvud flyttade sig och våra ögon kunde mötas, det var inte precis den reaktionen jag hade förväntat mig av han precis, men visst var den helt klart bättre än vad jag först hade trott. Kanske lönade det sig att vara ärlig ändå? 
"I'd love to have you in my future, Niall. It's everything I ever wanted.", förklarade jag tyst medans färgen på mina kinder antagligen ändrades. Jag hade aldrig varit personen som gick in på de där känsliga punkterna och berättade vad jag kände, men för och med Niall, så kändes allt bara rätt. Var det så här kärlek kändes?


jättebra! älskar din novell du borde bli en författare jag älskar hur du skriver

Svar: men oj! tusen miljarder tack gosis <3
My Wesström

Naaaaaw!!!!! Va gulligt<3

Svar: taaaack :D <3
My Wesström

Åhh!! Så gulliga dom är! Jag hoppas dom kysser varandra snart ^^

Svar: haha jaa ;)
My Wesström

Jag dör, jag dör, jag dör..det är så bra och Niall är så fin, om han ska va så här fin hela novellen kommer jag vara helt död om bra några delar. DU ÄR GRYM!!!!!

Svar: Haha men guuud vad go du är! denna kommentar gjorde min dag, haha :D DU är grym!!
My Wesström

omg du är sååååååååå bra !

Svar: Taaack :D
My Wesström

otroligt grymt, fina Niall. Nu avlider jag, seriöst. Hahah

Svar: ahha, gosis!
My Wesström

vet du hur begåvad du är? blir avis, herregud bli författare!!

Svar: men du är de också säkert! haha, njaa ;)
My Wesström

Awe, My <3

Svar: Mathiiilda, du är så bra. Tack för alla kommentarer <3
My Wesström

Mys

Ååååh såååå braaaa

Svar: taaaaaaaaaaack, blir så glaad!
My Wesström

Jättebra och fint kapitel verkligen! :)

Svar: tack :D
My Wesström

Awww, så gulligt! Riktigt bra kapitel !!

Svar: åh taaack Jennyy! blir så glaad <3
My Wesström

Hej, underbar blogg! Länkbyte i menyn?(:

Joy

UNDERBART! ♥♥ skriv så fort du kan! //trogen läsare ♥♥♥

Svar: Kommer ut om någon timme, jobbar på nya delen! kram! <3
My Wesström

Kan man får en oneshot? :)

Svar: om du inte kommenterat inlägget one shot och berättat lite om dig själv så är det svårt + att många andra också vill ha det :)
My Wesström

Okej. Men kan du ge mig länka mig sidan till dina oneshots? Men får jag en? Ja eller nej? :)

Svar: är det du som kommenterat min blogg tidigare och tjatat om en del i mina noveller som ska vara om Louis eller Liam? haha. Jag kan inte lova något alls faktiskt :)
http://novellermedonedirection.blogg.se/2013/september/one-shots.html#comment
My Wesström

Okej. Det är jag :)

Oh god vad du är bra! Kan inte sluta läsa! Jag bara läser om och om igen haha! ♥

Svar: haha men gud vad sööt du äär! nästa är ute nuu <3
My Wesström




Kom ihåg mig?