everything has changed, chapter 31

- Jasmin -
"It's almost a new year now, babe.", viskade Niall i mitt öra när vi båda stog på uteplatsen och tittade upp mot stjärnorna. Det kändes nästan som om vi vore i en film. "What's your plan into the next year?"
"I want to go out school with good grades, I want to be a normal girl again and most of the all, wanna be your girlfriend next year, like forever.", jag tittade in i Nialls ögon som nu tindrade av lycka. Det märktes så väl på Niall när han var glad, ledsen eller visade känslor över huvud taget. 
"This is gonna be our year, my princess. And I'll always be your, as long as you want me."

"Sorry I couldn't slept at your place tonight.", vi stod i varandras armar innanför min ytterdörr. Strax efter klockan slagit ett hade vi lämnat klubben med en taxi. Niall hade frågat om jag ville sova över men eftersom Kimbely skulle komma imorgon så tyckte jag det vore bäst om jag sov hemma inatt, ensam. Hur gärna jag än ville somna i Nialls armar. 
"I understand.", svarade Niall snabbt och backade några steg så att våra ögon möttes. Jag log. Han gjorde mig verkligen så lycklig. "See you tomorrow.. or?"
"Of course.", besvarade jag fort. "You will also meet one of my best friends too. I'm not sure she's gonna be happy about it, but give her a chance, she will probably do it for me.", förklarade jag noga och Niall verkade ta in det jag sade.
"Sure.", skrattade han och pussade mig på pannan. "Time to go.", hur många gånger han än kunde säga det, och även om jag visste att vi skulle ses redan imorgon igen, så gjorde det alltid lika ont i hjärtat att höra de orden. Jag ville inte lämna Niall, jag var rädd att hans nuvarande jobb, hans fans eller hans upptagna tid skulle skilja oss åt. Men det var en hemsk tanke som snabbt sköt bort. 
"Love you.", sa jag och kysste honom ömt på munnen. Det dröjde inte länge innan spänningen i hans mun var som bortblåst och snart nuddade våra tungor varandras. Det var en pirrig känsla i magen, jag hade inte känt mig så här glad, lycklig och kär någonsin, kändes det som. Plötsligt avbröts vi utav en harkling som gjorde att vi båda hoppade till. 
"Hello Nialler.", flinade mamma och lade armarna i kors. Åh nej, varför just nu? jag gav henne en ilsken blick som gjorde att hon bara skrattade ännu mer. "It's good to see that you like my daughter that much.", jag skulle just till att säga åt henne att sluta när ett dovt skratt hördes ifrån Nialls sida. Han la sin hand om min midja och tittade på min mamma som hade lagt huvudet på snedden. 
"Of course, I love her so much. You must be proud for having her like your kid.", han lät bekväm i rösten och det gjorde mig glad över att han i alla fall inte verkades skämmas lika mycket som jag just då gjorde. 
"I am. And you're a really good boy for her, dear. Take care of each other, yeah?", mammas ord gjorde mig både rörd och irriterad på samma gång. Varför skulle hon bry sig i mitt liv hela tiden? 
"We will.", lovade han och gav mig en sista puss på munnen innan han öppnade dörren, sa ett sista godnatt och gick ut. Det var endast jag och mamma kvar i hallen. 
"Mom..", suckade jag och la handen för pannan. "You don't have to be so embarrassing, seriously."
"I don't have to, but I want to. And it looks good to see you sober for once.", skrattade hon och gick emot mig för att dra in mig i en kram som jag besvarade. "Happy New year, hun. Now it's 2014 and it will be an amazing year, better than the latest, right?", jag kunde inget annat än att hålla med, detta år skulle bara bli bäst. 
---
Jag låg i sängen och bläddrade igenom min Twitter som jag inte varit inne på under en lång tid nu kändes det som. Mängden följare ökade i grader, det kunde gå ifrån 200 000 följare till 300 000 följare på bara någon timme vilket självklart bara bestod utav massa Directioners. De mestadels var snälla, men sedan fanns det ju självklart människor som också bara ville förstöra. Jag la dock ingen energi på dem utan fokuserade mig på de som var söta och äkta fans. Jag läste igenom vissta kommentarer från mina gamla tweets och bestämmde mig därmed för att svara på en. Enligt Niall var allt tillåtet att skriva om man bara var vänlig. 
 
LoveYouNiall ♥ @EricaDirectioner1370
I love you and Niall together soo much! How are you? Had you a lovely new year? :) hope you answer!! <3
 
Jasmin Moore @JasminMoore
I'm really good actually. Had a perfect New Year, thx. How about you, babe? :) xx
 
Det kändes faktiskt helt okej att kunna svara fans på det där sättet, det kändes som att de flesta gärna tog in mig i deras så kallade 'familj' och det gjorde det antagligen lättare för Niall också. 
"Jas! You have visit!", jag kunde höra på mammas röst att det var någon hon gillade. Hade det varit någon som kommit för att hämtat sina kvarglömda strumpor eller några liknande accessoarer som då och då faktiskt kunnat inträffa, så lät hon garanterat inte så där munter. Det var antagligen Kimbely som kommit. Dundersteg hördes från trappan och det dröjde inte många minuter förräns Kimbely var uppe, hon såg väldigt sliten ut om jag fick säga det själv. 
"Hard night?", flinade jag och jag kunde inte känna annat än skadeglädje. Oftast var det hon som var den som brukade säga de orden, men inte idag. "You look pretty awful", kommenterade jag och gav med mig plats i sängen. 
"Never drinking again.", klagade hon med handen på huvudet. "Why I'm getting here so early is because I slept with a random guy tonight, I run away from him when I woke up.", informerade hon om och slog ner huvudet på den lediga kudden. Jag skrattade och la armen om henne. 
"You sounds exactly like me now.", skämtade jag och la ifrån mig telefonen. Klockan var strax innan tio, men jag hade mina aningar om att det antagligen skulle slutat så här ifrån Kims sida, därför var jag beredd på att hon nu skulle ligga här, så att säga.
"I feel me like you too.", suckade hon och stängde sina ögon. "And it's not good. It amazes me that you're not having any hangover?", frågade hon tillslut och jag ryckte på axlarna.
"Then I guess Niall is kinda good guy for me.", hon nickade instämmande, även om hon faktiskt mest såg chockad och oroad ut. Hon hade ju inte någonsin sätt mig som snäll, fräsch och inte uppkäftig någongång, hon visste ju faktiskt inte något alls om den jag tidigare varit, den tjejen jag visade henne nu. 
"You're actually pretty different.", konstaterade hon efter att hon noggrant granskat mig i flera minuter. "In a good way."
 
"But, why? Do I have to?", frågade hon tröttsamt och tittade med utmatta ögon på mig. Jag suckade och gav henne en frustrerad blick som sade ungefär 'varför inte?', även om orden inte kom ifrån min mun så förstod hon att jag menade det. "I don't like that Horan guy."
"You don't even know him, Kim. Can you please stop judge people before you really know them?"
"Yes, but why do I have to meet him? his your boyfriend and..-", jag avbröt henne snabbt och orkade inte lyssna mer på hennes bortföklaringar. Visst att det var Louis, Nialls bästa vän som slogs med Josh, men livet lärde gå vidare och Niall förtjänade iallafall att bli accepterad. Jag satte mig upp i sängen och stirrade storögt på min förbryllade bästa vän.
"And what? Yes, Niall is my boyfriend, and yes I love him. Why can't you just give him a chance anyway? you're my best friend and the only thing I asking for is that you at least can accept him. I'm happy for all your boys, why can't you just be happy for mine?", jag kände hur frustationen steg inom mig men jag försökte fortfarande lugna ner mig, jag kände verkligen inte för att börja bråka, speciellt inte med min bästavän, min syster och mitt allt. Hon såg då väldigt skamsen ut och tog sig för pannan. 
"I'm so sorry, love. I didn't mean it like that. If you're happy, I'm it too. Your happiness are mine, you know. Of course I'll give him one chance. I'm sorry.", klargjorde hon tillslut efter en stunds tystnad. Jag tyckte de räckte som svar och fick genast tillbaka det glada humöret. 
"That's why you're my best friend.", skrattade jag och pussade henne på kinden. 
 
"Okay, Niall are coming five o'clock?", frågade Kimbely för säkert tionde gången på bara de senaste femton minutrarna. Jag suckade och nickade igen. "But then we can see any movie while we're waiting, can't we?", bad hon. Jag hade faktiskt inte tänkt på den idéen tidigare, men den frestade mig väldigt mycket, det fanns inget bättre än att bara ta det lugnt med Kimbely, och jag visste att det uppskattades då hennes bakfylla inte riktigt gått över ännu. 
"Sure. Which one?", frågade jag och gick fram till lådan där jag hade mina filmer. "Can't we see Love & other drugs, please?"
"Seriously, Jas? Haven't you seen it like twenty times?", frågade hon och la armarna i kors över bröstet. 
"True, but you have just seen it once, Am I wrong?", skrattade jag och tog fram fodralet till en utav mina absoluta favoritfilmer. 
"Okay, then.", hon himlade med ögonen men jag kunde ändå se att filmen inte var till någon fara för henne, hon gillade filmen första gången hon såg den, så hon skulle säkert gilla den nu också. 

Haha. Ett ganska långt kapitel, men eftersom det inte kom något igår så bjuder jag på det. Nästa kommer Niall in lite mer i, och kanske någon av de andra killarna också, who knows? ;) 
 
Kommentera? :)
 
 

åååh älskar hela novellen och sättet du skriver på! favvonovellen #1 :D

Svar: Men din dåå! Älskar sättet DU skriver på fina, fina duu!! <3
My Wesström

Så himla bra och gulligt kapitel My! Blir alltid så himla glad av att läsa din novell hihi :)

Svar: haha men jag blir så sjukt glad över att läsa din också ju! Bästa du <3
My Wesström

Jättebra del! Kram xx :)

Svar: Kram på dig med!! och tack :D
My Wesström

Jag saknar ord! I love it! Vad mer kan jag säga? Asså, du är sångrymt begåvad! Har du Kik? Jag heter nellieengstrom1D
Om du bara visste hur mycket jag älskar dessa noveller du skriver My!!!!!

Svar: Åh vad go du är :) tusen tack och du är så himla snäll, du lyser upp mina dagar med dina söta kommentarer <3
My Wesström

My du är så fanta-astik :DD

Svar: du dååååå! :DD
My Wesström

Alltså bäääääst - precis som vanligt! Du får till det varje gång och allt är bara så himla bra! :Dxxxxxx

Svar: men du och din novell då, älskaar deeeen! :D
My Wesström

Jätte bra :)

Svar: tusen tack, din novell med :D
My Wesström

Jättebra som vanligt!<3

Svar: taack :D <3
My Wesström

Jätte fin blogg! Men skulle du vilja köra ett länkbyte? skulle vara jätte snällt! Och om du vill kan du skriva det i kommentarena på min blogg eller skriva på kik där jag heter Elinhess

Super bra Kapitel! Älskar novellen (: du är asduktig på att skriva!

Svar: tack såå mkt och detsamma! <3
My Wesström




Kom ihåg mig?