everything about you, del 69

Linns Perspektiv;
"Are you nervous, babe?", frågade han lite tyst och tittade undrande på mig. Jag ryckte på axlarna och vände blicken rakt fram igen. 
"To be honest, yes. A little bit.", svarade jag ärligt och log mot de som jag antog var Harrys två familjemedlemmar. Han skrattade löst och tittade lite roat på mig.
"Don't be, as I said before, they're kind.", jag nickade åt hans försök till att minska mina nerver, men det var ju inte riktigt det jag var rädd för, rädslan av att jag bara var en helt vanlig tjej gjorde mig lite rädd, tänk om det inte skulle gilla mig på grund av det? med tanke på de tidigare flickvännerna Harry setts ute med så var ju jag ingenting, tjejer som Taylor Swift, programledaren Caroline Flack eller varför inte ta supermodellen Cara Delevingne som till ett exempel? Hur som helst så var det för sent att ångra sig nu, nu hade jag bara ett krav på mig själv och det var just att vara mig själv.


 
De två brunhåriga tjejerna kom emot oss med varsina leenden på läpparna, det såg väldigt trevliga ut båda två. Innan jag visste ordet av det så var Harry redan framme och gav de båda en varsin kram som de snabbt besvarade. Jag stod lite på sidan av då plötsligt kvinnan som jag antog var Harrys mamma räckte ut sin hand. 
"You must be Linn, right?", jag nickade bekräftat och tog hennes hand. "I'm Anne, Harrys mom. I've heard a lot of things about you.", log hon och plötsligt var jag inne i hennes armar. Hon hade en klänning som verkligen prydde henne bra och jag tyckte redan om henne.
"Oh, I hope it's good things then.", fnissade jag lite lätt och släppte försiktigt taget om Harrys mamma. Jag sneglade på min fina pojkvän som stod tätt bredvid mig som nu också hade ett leende på läpparna. 
"Yeah, I'm for sure it only are good things.", flinade tjejen som nu stod på andra sidan om Harry. Hon räckte snabbt ut sin hand och ett litet smile hade placerats på hennes läppar, jag la då märke till hennes ena smilegrop och kom då att tänka på att hon liknade Harry väldigt mycket, åtminstonde i ansiktet. "I'm Harrys sister by the way, Gemma it's my name.", Gemma, jag upprepade hennes namn lite tyst för mig själv och tänkte mest att det var ett ganska så ovanligt namn, men jag gillade ovanligt, dessutom så var det antagligen ganska vanligt här i England. 
"I'm Linn. Nice to see you both.", svarade jag och tog sedan steget bak och tog Harrys hand igen, han tittade ner på mig och gav mig en snabb puss på pannan innan han fortsatte. 
"I think we can go in now, I'm really hungry!"
"Yes, me too. I'm starving.", konstaterade Gemma och skyndade sig in till restaurangen. 
Så snart som vi kom in så insåg jag vilken matkedja Harry hade tagit oss till, vilket gjorde mig riktigt glad, det var verkligen bland mina favoriträtter som befann sig på just dessa restauranger. I alla fall hemma i Sverige. 
"Oh, I love china food.", sade jag lite ivrigt och klämmde till Harrys hand lite hårdare. Skratt hördes ifrån både Anne och Gemmas mun och min uppmärksamhet riktades mot dem båda. 
"I love it too and this is a very good restaurant.", yttrade Anne och log sitt det där leende hon alltid verkade ha placerat på sina läppar. 
Vi satte oss vid vårat bort som var bokat i familjen Styles namn och försiktigt tog jag plats vid en utav stolarna, bredvid mig satte sig Gemma och till min förvåning tog Anne platsen bredvid mig. Harry kom då vid stolen mitt emot mig, men det gjorde absolut ingenting. Denna kväll skulle antagligen bli bättre än förväntningarna när jag redan börjat tycka om både Anne och Gemma, och skulle jag vara ärlig så tyckte jag dem inte att jag verkade som någon speciell skamm heller. 
 
Till maten blev det det gamla vanliga för min del, det vill säga wok med kyckling. Harry och Gemma tog vårullar och Anne tog biff med bambouskott. Det luktade utsökt i hela det lilla prydliga rummet och det var faktiskt en väldigt bra stämning mellan oss alla. Skratt, prat och mera skratt blev det under hela väntetiden på våran mat och det kändes så otroligt bra att jag lyckats gjort ett bra intryck hos Harrys familj, jag kände att det var väldigt viktigt i det här fallet. Varför hade jag ingen aning om, det bara var så. 
 
"So, Linn.". började Anne och tog en klunk av sitt vin. "I heard that you've taken your student this summer.", jag log och nickade försäkrande på huvudet.Jag skiftade blicken mellan Anne och Harry då de båda hade ett väldigt stort leende på läpparna, vilket både gjorde mig glad och lite generad, jag var inte alls typen som ville ha all denna uppmärksamheten som jag nu fick. Harry däremot, hade inte sagt mycket under dessa tjugo minuter som passerat. 
"That's right.", svarade jag sedan och tog en tugga utav min mat. "I don't know what I want to be next. I think I just should be home at the rest of this summer anyway, then we'll see what happend.", intresserat tittade både Anne och Gemma på mig och nickade. 
"Yes, I know what you feel. I've just completing my education and now I've no idea of what I want to do.", förklarade Gemma, vilket var väldigt intressant faktiskt. Jag nickade och kunde inte låta bli att le. 
"Congratulations in arrears then.", log jag. Harry höjde då upp sitt glas och tittade glädjeligen på oss alla tre. 
"I want to cheering for my beautiful sister and mom, and then for my wonderful girlfriend.", jag, tillsammans med Anne och Gemma höjde upp våra glas med. Anne tog då över ordet med ett stort leende kring hennes läppar. 
"Welcome to our family, Linn. We look forward to be with you for a long time now.", jag förstod nu att det var min tur att säga något, vilket jag mer än gärna gjorde. Jag hade blivit så rörd och glad över orden de alla kommit med att jag kände hur jag bara var tvungen att säga något jag med. 
"Thank you for being a part of your beautiful family and thank you to my boyfriend Harry as I love with all my heart, thank you.", med det så satte vi glasen ihop, log mot varandra och samtidigt tog ett glas av våra fyra varsina drinkar. 
 
Louis Perspektiv; 
Vi alla satt samlade i Eleanors soffa. Det var bara Zayn, Perrie, Linn och Harry som fattades, men annars skulle det varit vi alla. Jag kände att vi alla kommit bra överens och att bara sitta och prata en kväll som denna var fantastiskt. Det var sommar, vi var lediga och vi var lyckliga, kunde det bli bättre? 
"I have to say this.", började Nadja ivrigt medans hon tittade på mig och Eleanor som satt tätt ihop i soffan. "I've said it before, many of times on Twitter, but you two are really cute together, really.", klargjorde hon och fortsätte att titta mot oss. Jag kunde känna hur mitt leende bara växte och jag blev verkligen glad varje gång någon sade det till oss, speciellt också när man märkte att de menade det. 
"Thank you.", log jag och nickade tacksamt med huvudet. Det var ett bevis på att alla fans verkligen inte var lika dana, allt detta tjat om 'Larry' började verkligen bli jobbigt och uttjatat. 
"Guys, what do you think Harry and Linn do right now?", frågade Niall lite nyfiket medans han tittade ner på sin mobil. Förmodligen på Twitter då han hade ett stort leende på läpparna, vilket han alltid hade då han läste fina kommentarer ifrån våra underbara fans. "I think they have a good time", fortsätte han sedan och visade oss en bild på dem tillsammans som förmodligen några utav paparazzina har tagit. Jag suckade och kunde inget annat än att känna medlidande för dem alla fyra, det var riktigt jobbigt att alltid bli förföljd utav jobbiga fotografer. Jag kom då att tänka på killen som nästan hade förstört mellan Linn och Harry, vad hände med honom? var han ett avslutat kapitel eller var dem fortfarande vänner? jag sneglade mot Elin, Erika och Nadja som satt i andra soffan och pratade om något på svenska, jag visste att de kände Linn väl och att de kanske visste till hur det låg, av ren nyfikenhet så kände jag mig bara tvungen att fråga.
"Girls.", jag väckte deras uppmärksamhet och de alla tittade frågande på mig, även Liam, Niall och Eleanor såg lite frågande ut och förmodligen undrade de alla vad jag hade att säga. "The boy as kissed Linn before, are they still friends?", blickarna växlades fort bort ifrån mig och istället på de tjejerna som såg ut som ett frågetecken alla tre. 
"No I don't think so.", började Erika och bet sig i läppen. "I think she chose Harry instead and they haven't talk anymore since the day the kiss happened."
Jag nickade lite förstående och hörde sedan en utav de andra tjejerna fråga varför jag undrade, rösten tillhörde Elin och jag ryckte lite på axlarna och gav med mig ett oskyldigt leende. 
"Curious.", svarade jag kort och simpelt. 
"What I know, they were best friends, no one - except us was so close to each other like them and I know they both felt it was wrong. They was like brother and sister, but as Erika said, she chose Harry, they're not friends anymore what I know.", förklarade Nadja och jag kunde då känna lite medlidande. Det kunde inte vara lätt för Linn att behöva välja mellan sin näst intill bror och sin pojkvän, fast och andra sidan, hade Harry ens sagt åt henne att göra det? det lät inte likt honom, men sedan kom tankarna tillbaka på hur krossad han faktiskt blivit då hon berättade det. Jag försökte dock lägga det hela bakom mig under kvällens gång, vilket funkade ganska bra när man hade Niall och Liam i samma rum, men ändå fanns det i mitt bakhuvud hela kvällen och vad Linn än sade så visste jag att hon kanske behövde sin bästa kompis ändå, trots allt. 

Förlåt för en sen del, har varit borta hela dagen, men here it is! Nästa delen är sista delen och även en "En månad senare" del. Tidigare har jag alltid haft 'ett år senare', men ett år senare framåt funkar inte riktigt till min kommande handling kring nästa del ;) hihi. 
Anledningen till att det gick lite snabbt nu var att jag vill avsluta denna så snabbt som möjligt då jag redan kommit på en handling och saker till min nästkommande novell. Vad tycker ni om det? :) 
Nästa del - sista delen, kommer imorgon om ni kommenterar riktigt bra :) ! kramisar.
 

Vill ju inte att du ska sluta med denna novellen, älskar den! :)

Svar: sötis :( hehe
My Wesström

Så fint det blev med Anne och Gemma, nej inte sista delen!:((

Svar: jaa åh.. Önskar de var jag ju! Haha :(
My Wesström

Neeeej, näst sista delen 😭

Svar: haha go du är <3
My Wesström

åååh, jag som inte vill att denna ska ta slut :/ men nästa kommer säkert bli minst lika bra! :D

Svar: Åh glad att du känner så! Nästa är uppe nu och även nya handlingen! :D
My Wesström

Ser fram emot att följa din nya! REALLY :) du är så bra å tack för en underbar novell hittills, har varit underbara felar hela högen och du är verkligen så begåvad❤

Moa

Jag tycker att den är jättebra! Synd att den är slut imon bara.


Svar: tack <3
My Wesström

Meeeeeeer

Svar: ute nuuu!
My Wesström

Så superduper sjukt bra! Kan inte fatta att novellen snart är slut :Ox

Svar: haha sötis :/ x
My Wesström

Jättebra kapitel!
Tur att det gick bra när hon mötte Harry's mamma och syster! Tänk om det skulle hända något pinsamt eller så! Hihi!!
Längtar mycket till nästa kapitel!!!!

Svar: Ja det skulle bli rätt awkvard ja ;) hihi. Ute nu sötis! <3
My Wesström




Kom ihåg mig?