everything has changed, chapter 13

- Niall -
"Paul fixed an extra interview for us tomorrow, even if we're free, you have to explain stuff like that and tell the fans that you're sorry.", informerade Zayn och fortsatte att ha blicken nere i sin telefon. Det förvånade mig att Louis inte var med El, eller att Zayn inte var med Perrie, som det alltid var. Därför gjorde det mig ganska glad att det istället hade kommit och gjort mig sällskap. 
"Magi, Theo and Rikard wanna see you tomorrow before the interview, alone.", inflikade Liam och jag möttes av allas blickar, det var faktiskt nu jag började bli nervös på riktigt. De tre personerna var de som hade mest att säga om oss och var ofta hårda, jag hoppades på att de tog det lugnt, jag orkade faktiskt inte riktigt med någon rejäl utskällning just nu. 

 
- Liam - 
Klockan närmade sig nio på morgonen och jag, Zayn och Louis var uppe. Gårdagen med Niall hade gått bra, visst var vi besvikna på honom men när vi väl satte oss och lät honom förklara så kunde jag ändå förstå honom på ett vis. Vi hade ett väldigt jäktigt schema, man längtade hem och samtidigt ville man ha kontakten med gamla vänner, och för att glömma så gör vi alla olika saker, Niall gjorde på sitt sätt även om det var en dum idé. 
"We have to eat breakfast now. The team will be in here in twentyfive minutes.", konstaterade Zayn och började rota i Nialls skafferi efter något att äta. Jag nickade och reste mig upp från köksstolen. 
"I'll try to wake up Harry.", Louis gick ut ur köket och jag förstod att medans Zayn skulle plocka fram frukosten så var det bara jag kvar, det var alltid lika jobbigt att väcka Niall på mornarna då han ofta var morgontrött. Jag suckade och gav Zayn en allvarlig blick innan jag försiktigt gick mot Nialls sovrum. Utan att knacka så öppnade jag dörren och till min förvåning så var han redan vaken. Dock låg han fortfarande i sängen med huvudet vilat på kudden. Han såg fundersam ut och istället för att klaga på honom så satte jag mig i sängkanten. 
"Niall, get up now. Magi, Theo and Rikard are coming from London to you, they really need to talk to you. They will be here soon and 11am we will have a live interview on the TV.", informerade jag om återigen då jag visste att han visste precis vad dagen skulle erbjuda, jag antog mest att han var nervös för vad de tre personerna som snart skulle anlända hemma hos Niall, hade att säga. Skulle jag vara ärlig så var jag lite nyfiken själv i och med att de ofta var ganska så hårda mot oss, åtminstone då det gällde tjejer. Vad som gjorde mig mest irriterad var nog att de ville prata helt ensam med Niall, vilket gjorde mig orolig då vi ofta mötte dem tillsammans. De få gånger vi behövt gått in ensamma var när något var väldigt allvarligt, därför blev jag ganska osäker nu. 
"No, I think I'm sick.", försökte Niall och drog täcket över huvudet. Jag suckade och kände mig som någon slags pappa, vilket jag helst inte ville göra, men samtidigt så behövde ju någon ta tag i den rollen också. 
"Don't be silly, Nialler. Get up, now.", jag reste mig upp ur sängen, klappade han försiktigt på ryggen och innan han ens hann kommentera något annat så var jag ute ur rummet där jag möttes av en trött och halvnaken Harry då han endast bara hade kalsonger på sin kropp. 
"I don't think the team will see you like this, Haz.", harklade sig Zayn och flinade lite utav Harrys urval av kläder. Jag nickade instämmande och tog plats vid det runda köksbordet. Louis skrattade och skakade på huvudet medans Harry bara såg allmänt trött ut. 
"I'm sorry, I should change clothers soon.", svarade han bittert och slog sig ner vid en ledig stol. Bara fem minuter senare kom äntligen Niall ut ur rummet. Han hade både leendet och kläderna på sig, vilket kändes lite bättre i alla fall. Han såg väldigt redo ut för att träffa de strängaste teamet vi jobbade med i alla fall. 
 
- Jasmin - 
"Oh my god!", jag vaknade av att någon slet upp dörren. Till min besvikelse så var det självklart Rose som såg gladare ut än vanligt. Med täcket som täckte upp till näsan så tittade jag irriterat på den anfådda blondinen jag nu hade framför mig. "Jas, look at this!", fortsatte hon med och sprang fram till mig med sin telefon. 
 
Liam Payne @Real_Liam_Payne
I hope you all watch the interview on channel 4 about one and halv hour ago.. It will be fuunnn! :)
 
Jag tittade med en oförstående blick på min ivriga syster som nu sattit sig på kanten utav min säng, jag suckade och skakade på huvudet. Hon var så väl medveten om hur mycket jag hatade det bandet, varför gjorde hon så här emot mig? 
"Leave this room before I hit you.", klagade jag och lade kudden över mitt huvud. Hon slog mig löst på armen, vilket gjorde att jag direkt reagerade. Jag skulle just till att slå tillbaka, ännu hårdare då hon öppnade munnen igen. 
"One Direction said first no to the interview because they're free over the christmas and stuff, but now they said yes, I think they have something to talk about.", förklarade hon och om det här hade varit för bara några dagar sedan så hade jag stängt av mina öron direkt när jag hörde One Direction, men till min egen förvåning så lät jag henne prata klart utan att jag avbröt eller gjorde något annat för att hon skulle ha slutat. "You have to see this. I think it's a huge interview."
"Do I have to?", mumlade jag med huvudet riktat mot väggen som fanns på sidan utav sängen. 
"Yes, please do it with me.", bad hon. Jag var till en början tveksam, eftersom jag sällan gjorde vad Rose bad om då jag istället gjorde tvärt emot. Men något inom mig sade denna gång att hon kanske hade rätt, Niall kanske hade en förklaring till dessa tjejer som man dagligen fått följa via internet. Jag vred huvudet och tittade nu på Rose som hade ett svagt leende på läpparna. Utan ett ord så nickade jag på huvudet, vilket räckte för att tjejen som skulle föreställa min låtsassyster gick upp i varv och blev självklart väldigt glad, varför förstod jag inte riktigt heller, men jag skulle ge den hela grejen en chans, jag kunde ju inte hata ett band utan anledning. 
 
- Niall - 
De bad killarna gå ut ur lägenheten, så privat skulle hela grejen vara, tydligen. Jag personligen tyckte det lät väldigt unterligt då de visste att vi ändå berättade allt för varandra tillslut i alla fall, men om det ville prata ostört så fick jag helt enkelt acceptera det. 
"Niall.", började Magi och korsade ihop sina händer och lade dem på köksbordet där vi alla fyra satt. "We're very disappointed over you and what you've done lately.", jag nickade bara tyst och tänkte inte öppna munnen förrän jag visste att jag var tvungen till det. Theo fortsatte långsamt och såg väldigt fundersam ut. 
"Who's this girl?", ur sin ficka tog han fram en bild, en bild som förmodligen föreställde någon utav de senaste tjejerna. Jag suckade när jag fick se tjejen på bilden och visste nog vad det skulle säga om henne.
"It's Jasminette, We are just friends and nothing happened between us that night, I pro..-", började jag men blev till min förvåning snabbt avbruten, utav Rikard denna gång. 
"The fans like her just because you were daiting before you became famous. They want to see you two together and we wanna say that you should say it on the interview today, that you like her and you're daiting.", deras ord kom som en chock och jag visste att det var helt omöjligt. Jag skulle förmodligen få väldigt mycket trubbel om jag skapade det ryktet då Jasminette själv inte ens ville vara min vän längre, och det förklarade ju hennes tweet för någon dag sedan också. 
"She has a boyfriend, guys. We can't do this, it's wrong.", försvarade jag henne med och tittade ner i bordet. De alla tre harklade sig och såg väldigt förvånade ut alla tre. 
"Then you have to do that she like you and split up with her boyfriend.", log Theo stolt och såg väldigt mallig ut över hans korkade förslag. Jag fnös till och tänkte att det var det dummaste jag hört på länge, det var till och med sämre än det jag faktiskt gjort tidigare. 
"But why? for what reason? I don't want to destroy between two people, I can't it either.", svarade jag bestämmt och satte armarna i kors. 
"Do it, Niall. It's a billiant idea, then the fans realize that you aren't any asshole as slept with everygirl. You have to say that the girls in the picture just was friends because everyone hate them. Niall, think about your and the boys caarer, you are losing fans because of you, you have to do something.", jag visste att Jasminette skulle hata mig för det här, men jag ville inte riskera att förstöra något mer. Därför så hade kanske dem rätt. 
-
Jag hade valt att inte prata om vad jag och teamet kom fram till tidigare idag, det skulle det antagligen förstå då frågan kom upp i intervjun. Killarna hade till en början blivit fundersamma och tjatat hela vägen dit, men jag hade faktiskt bestämmt mig att hålla det inom mig tills det var dags att dela med mig 'den brillianta idéen' i live-tv som jag hoppades med hela mitt hjärta att Jasminette inte tittade på. 
"And you, Louis. You are still together with your beautiful Eleanor?", log den kvinnliga intervjuaren och riktade micken mot Louis som log. Han älskade verkligen när någon sade något bra om El, vilket jag också förstod. 
"Yes I am. We're very happy together and I'm really in love with her.", svarade han med ett leende samtidigt som han tittade på oss andra under tiden. 
"Don't you think it's time to get marry soon, then? Like Zayn and his Perrie?", frågade hon och tittade lite förnurligt in i kameran. Jag såg hur Louis rodnade och att det var ett ämne han helst inte ville ta upp till världen. Men eftersom det var en intervju om just relationer och vänskap så hade han nog inget annat val än att svara på det. 
"Maybe in the future, yeah. We haven't talk about it so much, but she's absolutely the girl I love so in the future I really want to get married with her.", svarade han och nickade. Vi andra nickade instämmande, men samtidigt så visste jag att jag var den enda som inte blivit frågad om relationer tidigare idag, och då visste jag att jag inte alls var något undantag för idag, därför så blev ja ganska nervös när frågan kom till mig. 
"Niall, I think everyone have seen the pictures of you and the all girls you've been with. Can you please explain what's going on?", jag tänkte mycket på de Rikard, Magi och Theo sagt till mig och jag förstod att detta var det enda rätta, även om jag antagligen skulle ångra det senare. Jasminette skulle hata mig och jag antog att hennes pojkvän inte heller skulle bli så glad över mig. Jag märkte hur de alla fyra, plus intervjuaren som presenterat sig som Diana, iakttog mig. Jag kände hur nervösare jag blev men jag behövde bara få ut det nu, det fick inte vänta längre. 
"The girl in the pictures is just friends, at least the three last girls.", svarade jag och sneglade på Louis som satt bredvid mig. 
"What do you mean? You have been seen with four girls this week, do you mean that one of them is your crush?", log hon och jag ryckte på axlarna. 
"Me and Jasminette was good friends before I got famous, I like her a lot and we're almost together, yeah.", bekräftade jag och jag såg hur de alla fyra killarna bara blängde på mig. Jag hade verkligen ställt till det nu. 

Väääldigt långt kapitel. Var det för långt kanske? 
Haha, hur ska Jasminette ta det hela? Vad tror du att hon kommer göra? 
Jag vet också att alla skriver om hur teamet inte vill att personen i fråga inte ska dejta den dem gillar, därför så tänkte jag att detta kanske skulle vara något nytt. Jag har ingen som helst aning om hur det egentligen går till och om det någonsin skulle kunna säga så där, men ni får la fantisera lite ;) 
 
 

så braaa! :D
haha, hon kommer döda honom xd nä, men bli arg antar jag...

Svar: hihi ja vi får la se ;)
My Wesström

Inte alls för lång, det var riktigt bra och hoppas hon tar det bra, hon har trots allt inte pojkvän ju!

Svar: haha sant det! :D
My Wesström

Yeeeey äntligen ett nytt kapitel

Svar: kul att du gillar det :D
My Wesström

Aaaaaaaa xD

Svar: haha xD
My Wesström

Gaaaah Diana <3 :')

SJUKT BRA KAPITEL :D

Svar: Fiiinaste låten :') <3
TAAAACK :D
My Wesström

Joy

Det var alldeles lagom långt! äääälllssskkkkaaaarrrr deeeeeet! ♥♥♥ Skriv så snart du kan :)

Svar: kommer en del snart! :D kram :)<3
My Wesström

SUPERBRA!!

Svar: tusen tack :D
My Wesström

Du är så begåvad och duktig!! Love this fanfic:D

Svar: Åh glad jag blir sötis! taack :D
My Wesström




Kom ihåg mig?