everything has changed, chapter 16

- Jasmin -
Det vi gett oss in på var väldigt ovanligt, kanske existerade det inte alls. Jag visste att det skulle bli en utmaning för oss båda och jag antog att jag behövde ses med Niall ganska ofta för att det skulle se så verkligt ut som möjligt, men det var smällar man fick ta. Jag såg det som en ny chans att få andra intressen och börja om på nytt. Det var kul att vara Niall nära igen, men det fanns fortfarande saker jag inte visste hos honom, saker som han kanske inte ens insett hos sig själv, men det fanns också väldigt mycket han inte visste om mig, saker som jag inte alls var stolt över, men samtidigt så kanske han inte heller skulle behöva få veta allt heller. 

 
Matchen slutade ganska så lika ändå, jag förlorade bara med 3-2 och det var något jag kunde ta. Niall hade alltid varit bättre än mig på FIFA, men efter alla omgångar med Josh så trodde jag att jag i alla fall hade blivit lite bättre, men det visade sig att även Niall hade övat mer än jag förväntat mig han också. 
"You're good.", kommenterade han efter matchen var slut. Jag fnös till och log mot honom. 
"You're not bad you either.", skrattade jag och Niall föll snabbt med in i skrattet. Just nu kändes det bra, även om jag absolut inte hade viljat erkänt det för mig själv så hade jag faktiskt saknat Niall, hans skratt och hans sinne för humor. 
"Do you want something? like tea or coffee?", frågade han tillslut efter en kort paus ifrån skrattet. Jag tittade hastigt på min armklocka och fick se att klockan redan var halv fem på eftermiddagen, den här dagen hade verkligen varit helt emot vad mina dagar brukade bestå av, men jag hade haft kul, riktigt kul. 
"Sure, why not?", log jag och reste mig upp. "I used to say 'I can do it myself', but now, in this big flat I'm not so sure about it.", fnittrade jag och tittade på Niall som snabbt reste sig upp han också. 
"I'll show you, you have to feel like you're at home.", förklarade han och ledde mig ut till det vita köket som praktiskt taget såg nyrenoverat ut. Det gjorde i och för sig hela lägenheten, men köket var extra fräscht, Niall hade då i alla fall alltid haft en god smak på inredning och kläder. "You know that we have to see each other more than often now, huh?", frågade han samtidigt som han satte på vattenkokaren. Jag tittade på honom och nickade försiktigt, jag hade faktiskt förstått det för längesedan. 
"Yeah, I know. And we have to seems trudly in love with each other, or?", frågade jag varsamt och slog mig ner på en utav köksstolarna - fortfarande med blicken fäst mot Niall. Han såg till en början lite förundrad ut, hans panna var rynkad och lika så näsan. Han såg otroligt söt ut om jag skulle vara ärlig. 
"Yes, you're right. I haven't thought about it before but yeah, our fans judge often things like that so we really have to seems happy.", nickade han lite diskret och hade ett halft leende på läpparna, det syntes att han oroades för något, som om han trodde att jag skulle backa ur när som helst. "I actually live in London now a days, but I can buy tickets for you to see and meet me there. You don't have to worry about it.", informerade han om och slog sig ner på stolen mitt emot mig. Jag kom då att tänka på att jag egentligen inte hade berättat att jag också bodde i London. Jag antog att Niall faktiskt tog för givet att jag bodde kvar här i Mullingar. Jag harklade mig löst och såg roat på Niall som bet på sina naglar. 
"Actually, I don't think you have to. I living there too.", svarade jag och reste mig upp för att ta fram två muggar. Han såg storögt på mig och hade nog inte alls förväntat sig det jag nydligen sade. 
"What? that's amazing, then we can see each other more than often.", svarade han hoppfullt och jag nickade lite löst på huvudet. Han hade rätt. Vi behövde faktiskt inte oroa oss om hur vi skulle behöva se varandra och ora oss över att vi inte alls kunde göra det så ofta, vi bodde ju i samma stad både när vi var i London och hemma i Mullingar, det kunde ju egentligen inte bli bättre. 
"I was a bit worried how it would be with the distance, but now it all feels great.", svarade han och hällde i det kokande vattnet i våra muggar. Jag nickade och log snabbt mot honom.
"What do you think the rest of the band think about this now then? wouldn't they think you're crazy?", frågade jag och tog en aktsam sipp utav mitt heta te. Niall såg ut att återigen tänka, men sedan nickade han på huvudet. 
"Maybe they do, but they know me and I think they will be happy for me and things like that.", han ryckte på axlarna och började bre en mjukmacka som han nydligen tog fram. 
 
- Niall -
Det hela kändes väldigt konstigt, jag gillade verkligen Jasminette, och jag visste att detta skulle bli svårt att hålla isär mina känslor och de där känslorna jag skulle behöva visa offentligt, jag ville berätta för henne att jag alltid tyckt om henne, men hon var verkligen inte redo för ett förhållande, vilket inte jag heller var egentligen, jag hade ju faktiskt varit singel i alla dessa år utan att dejta någon alls, för egentligen så hade jag inte tid med sånt. Men nu var det inte min idé det här, och eftersom Jasminette var okej med det så såg jag det bara som en kul grej, även om det skulle bli svårt och kändes fel emot fansen. 
"Well, don't you think it's hard to be famous?", frågade hon plötsligt och tog en tugga av sin macka som hon nydligen brett åt sig själv. Jag tittade på henne länge innan jag gav henne ett tydligt svar. 
"It's really hard. Our schedule is compeletly full everyday and we haven't time to meet our old friends and something like that, but it's our fans as make us strong and we do it all for them.", förklarade jag och hennes leende ökades. 
"I'm proud of you Niall, I shouldn't say it if someone asked me one week ago, but now it's different. I'm really happy for your career and even if this will be hard, we will make it work, yeah?", jag blev faktiskt väldigt glad över det hon sade och hon kändes som en helt annan människa än första gången jag såg henne där på flyget, det märktes att vi nu faktiskt kunde föra en konversation vidare och det här skulle verkligen bli en intressant upplevelse. 
 
Dörren öppnades plötsligt och höga röster hördes ifrån hallen. Jag kastade en hastig blick på Jasminette som såg lite nervös ut om jag skulle vara ärlig, vilket bara gjorde henne ännu sötare än vad hon redan var. 
"I maybe should go now.", konstaterade hon och var precis påväg att resa sig upp då jag tog tag i hennes arm och fick henne att sätta sig ner. Vi båda såg på min hand som hade ett löst grepp om hennes arm, hon trotsade dock inte emot, eller dödade mig med blicken, hon bara log åt mig. 
"They're not that bad, you can sit down and just chillin' like before.", föreslog jag och vände huvudet bakåt för att möta den förste som kom in i köket med blicken. 
"Hey guys, what's up?", frågade Louis vänligt och slog sig respektlöst ner på stolen. Jag sneglade åt Jasminette som bara log och Louis beteende, men jag tänkte bara för mig själv att hon lärde antagliten vänja sig med detta, eftersom att det var så han var. 
Liam, Harry och Zayn kom trapmande in i köket bara sekunderna senare, dock var det aningens lugnare. De alla hejade glatt på Jasminette en gång till och hon nickade bara när de sa sina namn igen, jag antog att hon kanske försökte ta in deras namn i huvudet. 
"How are you? how did you figure this out?", frågade Zayn nyfiket och växlade mellan blicken på mig och hon. Hon bara log och gav med sig en enkel axelryckning och tittade på mig, som att jag skulle berätta. 
"We're good friends as pretend to be a couple, as out management said. That's all.", Liam tittade förvånat på oss medans de andra tre bara log. 
"It's a really good idea, you think?" frågade Liam som alltid skulle vara orolig för saker. Jag nickade säkert på huvudet och klappade Liam på axeln.
"I'm for sure this will work. It was Magi, Theo and Rikards idea as well, that's why we can calm down.", svarade jag och tittade mot de andra. 
"Yeah, congratulations then.", log Harry och la en arm över Jasminettes axel då han satte sig bredvid henne. Hon såg till en början obekväm ut i situationen, sedan viskade han något i hennes öra som antagligen gjorde henne bekvämare då hon bara skrattade. Jag kunde inte låta bli att känna en viss svartsjuka, men ändå så visste jag att Harry aldrig skulle försöka ta något som tidigare tillhört mig. 
 
"Are you serious, man?", så snart som Jasminette lämnade min lägenhet så fick jag blicken ifrån Liam igen. "I just don't think it's a good idea. I'm worry about what our fans will say if they figured out about the whole thing."
"Liam, don't worry. They don't will. Niall know probably what he does and we have to trust him and just be on his side, right?", försvarade Zayn mig snabbt med, vilket uppskattades väldigt mycket. 
Det var som en vanlig kväll. Vi satt i soffan, hade TVn på i bakrunden med inget ljud alls på, istället pratade vi om allt. Det var så otroligt skönt att ha fyra andra killar som visste exakt hur jag fungerade och hur jag tänkte, jag var verkligen lyckligt lottad att ha dem som vänner, mina bröder. 
"But what do you think then. Do you like her for real or?", frågade nu Louis. Deras blickar var fäst mot mig och jag log, mina kinder hettade och jag tittade ner i golvet. 
"She's cool. You know what I feel for her already.", konstaterade jag suckade. 
"That's why we're a bit worried about you. You like her more than a friend and she just want to be friends, ju have to be careful with what you do because if you lost her now, we will get problem and our fans will be disappointed, again.", förklarade Harry, och han hade ju till en viss del rätt i det hela, därför så bara suckade jag och höll med, jag orkade helt enkelt inte säga emot. 

Ja, nuså händer det grejer. Tror ni Harry kommer kunna hålla sig borta ifrån henne? 
 
Är så HIMLA ledsen över att ingen ny del kom igår. Internet slutade fungera från klockan fem och framåt, det är nu som jag vaknade och märkte att det fungerade igen. Är jätteledsen men jag vaknade tidigt iallafall så här är kapitel 16! Kram på er och nästa kommer när ni kommenterat lite!
 

Så braaa!!

Svar: tuuusen taack !!
My Wesström

DEt var riktigt bra satt helt fast i skärmen hela delen! Jag hoppas verkligen inte att Harry tar henne ifrpn Niall dock tror jag att det kan bli problem för Niall att hålla sina riktiga känlsor tillbaka..MEN ASBRA DEL, LÄNGTAR TILL NÄSTA LIE MER ÄN VANLIGT NU!! och du glömde skicka talang till mig igår, så gör gärna det idag istället!!;D

Svar: hihi jaa ;) TACK SÅÅÅ MYYCKET <3meen, har ingen talang ju haha :(
My Wesström

Yeey , jag vill ha mer mer mer :D

Svar: go du äär!
My Wesström

Nej,nej & nej... Det är niall "tjej" inte Harry's ;)
HAHA, jätte bra del, som vanligt:)

xoxo!

Svar: taackkk! xx
My Wesström

Jättebra! Nej Harry kan väl inte bygga upp känslor för henne?:o

Svar: nej, det får vi inte hoppas!1
My Wesström

alltså åh vad bra. Känslan inom mig säger att Harrys charm kan övervinna mycket, jag hoppas verkligen inte att Harry är så elak och tar andras tjejer, även om det inte är Nialls.. än ;)

Svar: ja, vi får hoppas att Harry inte gör någonting!
My Wesström

Mer, mer, mer, mer, mer, mer, mer!!!

Svar: kommer, kommer!
My Wesström

undra vad som ska hända nuu!!

Svar: ja, hihi ;)
My Wesström

SÅ SJUKT BRA!! MEER!

Svar: TACK SÅ MYCKET!
My Wesström

Vill att Jasmin och Niall ska bli tillsammans nu ju, hehe... Super bra , som vanligt :)x

Svar: hihi, vill jag med ju :( Tack sååå mkt fina du x
My Wesström




Kom ihåg mig?