take chances, chapter 38

Tidigare;
"Now I'm back from Sidney and take some break in my hometown so I live with my parents. You're always welcome to my house right opposite of yours, you know."
"Yes, we're staying some days more so I'd love to hang out sometime.", svarade Louis ärligt och klämmde åt min hand. Philip såg ut att skina upp och nickade vänligt. 
"And yeah, I really miss Katherine, I'd be very happy if you could bring her with you.. Anyway, tell her that I miss her, I gotta make a rush to a few friends now, see you later? say hi to Katherine!", sade han och gick snabbt iväg bakom oss. Jag suckade och såg hur Louis glädje i hans ansikte också försvann, gud jag var verkligen en sån himla dålig glädjespridare, snarare en glädjeförstörare. 
"I wish I could.", muttrade jag tyst för mig själv, släppte Louis hand och började sakta gå hemåt igen..

Med en tröttsam suck gick jag efter min ganska ledsna och förmodligen arga flickvän. Om det var på grund av att jag sade något fel eller om det var över hela situationen visste jag inte faktiskt. Tänkte jag efter så hade jag kanske varit lite för glad i att killen velade hitta på något snart, vad visste jag egentligen om Katie och hans relation? hon verkade inte vara den gladaste över att se honom precis. 
"Katelyn, he couldn't know.", sade jag i hopp om att hon skulle stanna, eller åtminstone sakta ner farten. När hon varken saktade ner eller att jag fick någon respons så fortsatte jag mitt försök med att föra konversationen vidare. "Did I say something wrong?", hon stannade upp, fortfarande med ryggen vänd emot mig och jag kunde höra hur hon drog en djup suck innan jag äntligen kunde få se hennes ansikte, hennes naturliga lockar hade tittat fram efter dagens badning men ändå så var hon väldigt vacker, stolt kunde jag kalla henne min flickvän eftersom stolt var precis ordet jag var över henne. 
"It's just..", hon tog in luft in i hennes lungor innan hon förtvivlat fortsatte. Vi hade kommit ut på trotoaren och inte allt för många bilar passerade oss, därför var vi ganska så ensamma på platsen just nu. "I know how much Katherine means to Philip, they were like siblings, like me with Luke and Jonathan, you know.", hon gick mig närmare med blicken vänd ner mot hennes fötter. Även om hon inte kunde se fullt ut så nickade jag på huvudet tills hon kommit tillräckligt nära att jag kunde lägga mina armar om hennes ganska så kalla kropp, solen började gå i moln och kylan kom ikapp, det var sjukt hur värmen genast kunde försvinna i luften så fort solen försvann.
"And you don't want to tell him that she isn't alive?", fortsatte jag meningen medans min ena hand strök hennes hår. Hon snörplade lite mot min tröja innan hon nickade bekräftat på huvudet. 
"He doesn't know about it and I know he will take it horrible.", snyftade hon och borrade in sitt huvud ännu längre in i min tröja. "I didn't like him before and I still don't do it, but he deserve to know about her, doesn't he?", frågade hon osäkert och tittade upp på mig med sina röda ögon. Det gjorde ont i mig att se henne så ledsen, den här Katherine verkade ha varit en väldigt underbar person, men det som gjorde mig mest ledsen eller lite upprörd var att Katie alltid jämförde sig själv med sin tvillingsyster som hon alltid beskrev som den 'perfekta' när hon själv uppenbarligen var precis lika bra, för mig var hon i varje fall det. 
"Of course he would know about it.. But not today, now we're going home and watch some movies and just relax or what do you say?", föreslog jag medans mina läppar nuddade Katelyns släta panna i en snabb puss. Ett äkta, brett leende syntes på hennes läppar medans en nickning från hennes huvud bekräftade det hela. Våra händer nuddades igen och allt var nästan som tidigare igen, bortsett ifrån hennes fortfarande nygråtna ögon.
 
Efter en hel dag utan telefonen så hade självklart en hel del försökt fått tag i mig. Twitternotiserna blev uteslutet att titta på, men efter tre missade samtal ifrån Harry, ett ifrån Niall och några meddelanden ifrån Zayn så förstod jag att det kanske var något jag missat. Katelyn's familj var ännu inte hemma och klockan var endast sex, därför så passade jag på att få lite egentid genom att gå ut på den stora, fina altanen och satte mig på bron med telefonen mot örat. Signaler gick och bara efter fyra pip så kunde jag höra den glada irlänningen på andra sidan luren. Visst trivdes jag här tillsammans med familjen Ross, ingen tvekan om den saken. Men ingen kunde någonsin ersätta mina boys, jag saknade dom verkligen dagarna vi inte umgicks. 
"Louis, what's up?", sade Niall en aning rispigt, jag log för mig själv när jag insett att han förmodligen inte var den piggaste nu. Kendall hade någon fest och Niall tillsammans med Harry hade ivrigt tackat ja till inbjudan så jag antog att det hela bara var en jobbig bakfylla för honom, dessutom så borde det vara ganska sent hemma i UK just nu. "Why didn't you answer earlier?" 
"Me and Katelyn went to the beach and I leaved my phone left in the house, what did you and the others want?", frågade jag nyfiket och hörde hur Niall bara suckade bakom luren, inte alls roat utan det var mer åt hållet att han var lite trött, nästan lite besviken på mig. 
"Don't you remember? You're coming home tomorrow and planning Liam's birthday who's in a week.", så fort Niall nämt Liams födelsedag så gav jag mig själv en mental smäll på käften, hur kunde jag ha glömt min bästa väns dag? och ännu värre, jag hade inte ens bokat ett flyg än och hur skulle Katie ta det hela. Mycket känslor befann sig i mitt huvud för stunden och frustrerat hade jag handen för pannan. 
"I'm so fucking sorry, I had totally forget about that.. Oh shit.", suckade jag och kunde nästan se hur Niall himlade med sina blåa ögon för sig själv just nu, dock var han även personen som kunde vara sur ett tag men sedan gick det över, det var det som var så skönt med den killen, man behövde aldrig ha långa, djupa konversationer med honom för att få hans förlåtelse. 
"We all figured it out and that's why we've rung you all day, what are we doing now? we all, even Zayn will be here tomorrow and you HAVE to arrive too, really.. We can't do this without you, Lou.", bad han och den irriterade rösten försvann bara mer och mer in i meningen. Jag skakade på huvudet och suckade under en lång tid innan jag sedan bestämde mig för att säga något. 
"I'll be there tomorrow, I'll book a flight directly.", konstaterade jag medans jag oroligt klickade på den stora, röda knappen. Hur skulle jag berätta detta för Katelyn?
Att gå in på Twitter hade de senaste veckorna tagit emot, jag hade dagligen stått ut med massor med hat och jag verkligen ogillade tanken att se folk hata på mig då jag praktiskt taget inte gjort något alls. Men efter att ha sett olika bilder på Harry och Niall, påverkade av alkohol i min feed så kunde jag bara inte låta bli att le. Dom grabbarna verkade vara helt galna på fyllan. Inte nog med att jag fått massor av notiser ifrån Twitter så hade även min Facebook och Instagram tagits över av galna Directioners, därför valde jag för det mestadels att avstå ifrån alla sociala medier, men Twitter hade jag alltid tyckt om att uppdaterat så därför så kunde jag bara inte hålla mig denna gång. 
"Louis, look at this picture!", med ett gigantiskt leende på läpparna gick jag ut till Louis som satt med ryggen mot mig, på ett av trappstegen ner till gräset. När jag varken fick något svar eller en blick ifrån honom så förstod jag att något var fel, var det där samtalet han fått inte så bra som jag först trott kanske? "Is something wrong?", frågade jag ängsligt och slog mig ner bredvid honom på den bruna träbron. När han tittade upp med ett ansikte utan ett endaste tecken på lycka så insåg jag att samtalet med personen tidigare inte varit den bästa. 
"I have to go back to UK tomorrow. I feel so stupid right now, I almost forgot Liam's birthday, Katie. How could I be such an asshole?", sade han medans hans huvud skakades. "I don't wanna leave you now, Katie. But I have to, I know it sounds like it isn't any big deal but for me, it's important. I've promised the boys to be there and I will.", sade han medans han stirrade rakt in i mina ögon. Till en början tyckte jag det lät jobbigt att behöva vara utan Louis igen men samtidigt så kanske det var precis det vi behövde, det var inte så att vi satt ihop, vi behövde komma ifrån varandra ibland också. Ju mer jag tänkte på det ju bättre lät det i mitt huvud. Det skulle bli en kamp att sakna Louis ännu en gång då han faktiskt precis kommit och landat, men ändå så var det en självklarhet att låta honom åka, det var hans bröder vi pratade om. "But if you want to, you can follow me home?", hans fråga kom som en chock och jag hade inte riktigt trott att frågan skulle komma, men jag kände precis lika som förut och höll kvar med tanken att vara utan varandra, så vi hade chansen av att faktiskt sakna igen. 
"I would love to be with you, but I think it's good for you to get some time for yourself and the lads. I'll come home soon anyway.", sade jag medans jag vilade min hand på Louis ena lår medans den andra vandrade upp och ner på hans rygg. "No matter how many miles separate us, love has no distance in our hearts.", konstaterade jag sedan medans ett svagt leende prydde mina läppar och det dröjde inte länge förrän även Louis avfyrade ett brett flin. 
"You're right as usual. What would I do without you?", frågade han och drog mig närmare honom. Jag fnittrade lite dovt och hasade mig sedan upp i Louis knä istället, under flera sekunder bara satt vi där, med ögonen mot varandra utan ett ord. Sedan så tog Louis första ordet medans jag noggrant inspekterade hans rörande mun. "I'm really happy that I met you, Katie. You make me so damn happy all the time and I hope you know that."
Fjärillarna i min mage började plötsligt dansa, mitt leende befann sig ända upp i öronen och lyckan som befann sig inom mig var obeskrivlig. 
"I love you so much, Lou. I can't live without you and it's pretty hard to just be without you an hour, you know.", skrattade jag medans jag pressade mina hungriga läppar mot Louis och direkt besvarade han min kyss. 
Efter några minuter av intensivt kyssande så avbröts vi av att bron började knaka, åh nej, detta var så pinsamt, jag hoppades verkligen inte det var mamma eller pappa. 
"Hello lovebirds, don't let me disrupt your time, I'm just checking the flowers here.", sade Veronica, en aning ironsikt och med ett flin på läpparna. Med det insåg jag att hon verkligen sett rätt mycket och skulle förmodligen reta mig med detta i flera veckor framåt, jag var och hade aldrig varit tjejen som visade känslor offentligt - inte ens framför min familj, fast dom hade inte sett mycket dom eller, om man såg det så. Dom visste ju inte ens att min hobby var att sjunga. 
"Oh, that's nice.", skrattade Louis, helt oberörd av situationen och lade en hand på mitt lår då jag fortfarande satt i hans knä. "Let's make this day to something funny and enjoy my time here?", framkastade Louis medans han daskade till mitt vänstra lår med sin handflata, jag himlade med ögonen innan jag gav med mig ett hastigt skratt. 
"Yeah, sure", svarade jag bara, en aning röd och generad.

Fick bli en snabb del idag. Även tidsinlagt, skrev detta igår faktiskt då jag åkte till mormor då. 
 
Kommentera gärna :)

Nästa och när kommer det mer drama typ att Louis är otrogen? Jag vill ha lite spänning så snälla kan han eller hon vara otrogen eller nåt liknande!
Annars var kapitlet jätte bra :)

Svar: Tänker inte avslöja något om du tror det, haha :P men något kommer hända snart ja
My Wesström

JätteBRA!!!:)
När ska det hända drama mellan Louis och katelyn?

Svar: snart antar jag och tack ^^
My Wesström

Aww haha Louis, jag ä spänd över att få läsa om Liams fest!!

Svar: Haha ja det borde du ;)
My Wesström

Bra!
Kommer det en ny novell efter Take Chances ?

Svar: Jag antar det, beror på om några fortsätter läsa, haha ;)
My Wesström

sååå grymt bra :)

Svar: taack :')
My Wesström

Åh vilket gulligt kapitel, Louis är för fin och jag undrar vad som kommer hända när han åker hem!!

Svar: Ja det kan man ju alltid undra ;) hihi tack :)
My Wesström

meer snälla :) du är så sjukt duktig!!

Svar: tack :D
My Wesström

Känns lite som att Louis är så spontan att han skulle kunna glömma någon födelsedag på riktigt också!;) haha jättebra!!:D

Svar: ahhah ellerhur ;) tack :D
My Wesström

Så grymt bra juuuu!

Svar: taack bästa duu! <3
My Wesström

ida

länkbyte? skulle verkligen hjälpas :))




Kom ihåg mig?