we belong together, chapter 13

Tidigare:
"No, Liam, No!", Niall var snabb upp på soffan och verkade direkt förstå vad sin vän var påväg att göra. "I know it's hard for you but think about the contract, you can't write something more about Mel right now, especially not after the picture you posted the other day. We will work this out, yeah? without any angry tweets.", konstaterade den blondhåriga irländaren medan deras tre bandmedlemar satt kvar i sofforna och instämde. 
"You're probably right.", muttrade han och tog lugnande ner sin telefon tillbaka till bakfickan igen. Även om Liam inte riktigt ville erkänna det på uttrycket i hans ansikte så såg jag hur han blev lite smått svartsjuk över hela situationen och jag kunde självklart inte motstå att tycka att det var otroligt gulligt av honom att reagera som han gjort. 

One Direction | via Tumblr
 
→ Lindseys Perspektiv ←
För att hålla mig i den toppform jag var i så krävdes träning, träning och mera träning. Faktiskt så visste jag precis vad jag skulle göra för att min kropp skulle må bra och kanske skulle träningen på gymmet föra mig och Liam samman snabbare. Jag hade i och för sig inte frågat honom om han ville följa med mig dit än, men eftersom jag visste hur mån han var om sin kropp så antog jag det. Jag rättade till linnet som gick halvvägs över rumpan på mina springshorts, kollade mig i helspegeln inne på toaletten en sista gång innan jag tog klivet ut genom badrumsdörren där jag möttes av fem snyggingar som satt och pratade i soffan som jag dessa nätter sov i. Det kändes egentligen fel att jag skulle behöva bo där ute när jag hellre sov inne hos Liam, men jag förstod att han inte ville gå för fort fram även om jag visste att vi två hade något speciellt tillsammans. 
"Hey guys and Liam.", sade jag och blinkade specifikt till min 'låtsas-pojkvän' som inom en snar framtid även skulle få bli min riktiga. Dom blev tysta allihopa och kollade med breda leenden på mig, jag antog att ingen av dom var van i att se mig i mina träningskläder - det var möjligen därför dom blev lite stumma. "Liam baby, are you going with me to the gym?", frågade jag och blinkade gulligt med ögonlocken som jag visste kunde göra skillnad på mannen i frågas svar. Zayn harklade sig hastigt medans Louis brast ut i ett ohövligt skratt. 
"Nope, Lindsey. Sorry but I've got plans for today.", svarade Liam och såg allt annat än ledsen ut. Det störde mig lite faktiskt att han inte ens verkade vilja försöka att gilla mig, självklart hade det med denna sablans Melinda att göra, hon bara kom från ingenstans och förstörde mina chanser med världens finaste kille. Dock skulle hon antagligen inte störa oss mer då jag varit tydlig nog igår med vad som var okej och inte. 
"Actually, he's going out with Mel today.", Louis slog sin vän löst på armen och Liam såg fortfarande oberörd ut, eller faktiskt så kunde jag till och med tyda ett leende på hans läppar, något som provocerade mig rejält. Med en rynkad panna och en tappad haka tittade jag besviket på Harry som faktiskt skulle se till att detta inte skulle hända, men även han verkade likgiltig. 
"With Mel? I thought we were in agreement that leave her alone? what will Pablo and Maria say when they figure out..-", Niall avbröt mig hastigt och satte händerna framför sig i en gest att jag förmodligen skulle sluta prata. 
"We have spoke to the team, including Maria and Pablo and they say it's totally fine with Liam and Mel hanging out today. We had to ask friendly but yeah, they finally say yes.", hans ord gjorde mig besviken. Jag hade hoppats på att i varje fall min egen manager Pablo skulle vara på min sida i det hela, men troligen inte. Nåja, jag fick väl prata med Melinda lite senare igen eftersom hon klarligen inte förstått vad jag sagt till henne tidigare. 
 
  → Melindas Perspektiv ←
Jag hade varit på stan med mormor för ett 'jag-är-ledsen-för-allt'-shopping, även om jag inte riktigt var över att mormor hade ljugit i hela min livstid om den hela pappagrejen så skadade det aldrig med att bli bjuden på olika sorters kläder, när plötsligt Liam skrev till mig och frågade vad jag gjorde. Vänligt hade jag svarat att jag var ute på stan och kvickt fick jag svaret att jag skulle vänta på Joan's on Third så skulle han komma dit och verkligen inte mig emot. Jag berättade hur det var för mormor som förstod och lämnade mig ganska direkt efter, vi var i den stunden inne på Hollister och jag hade lärt mig att caféet som Liam ville mötas på låg flera gator bort ifrån där jag befann mig därför så visste jag att det skulle ta ett tag att ta sig dit också. Ännu hade jag inte berättat för mina morföräldrar om mina planer att söka upp min far men det behövde dom inte få veta förrän i sista sekunden heller, det var dom värda. Det gjorde så himla ont i mig att veta att min mamma och 'pappa' ljugit för mig och det enda jag bad om i nuläget var att få prata med dom en sista gång och berätta för dom hur besviken jag var, men såklart var det omöjligt. Jag önskade bara att jag hade fått vetat sanningen om varför mamma velat dölja detta för mig, en sådan stor del av mitt liv. 
 
"So you didn't tell her that you're going to find Arin?", frågade Liam undrande medan han tog en sipp av sin latte. Jag ryckte nonchalant på axlarna och försökte att spela oberörd då jag kunde se i sneögat hur blixtar och kameror var överallt och ingenstans, det var faktiskt lite läskigt och jag var inte alls bekväm med att vara iakttagen. Jag såg in i Liams vackra chokladbruna ögon och insåg snabbt att jag älskade klädseln han valt att ta på sig idag. Dedär slitna jeansshortsen, den vita T-shirten och den mysiga hoodien han bar matchade perfekt tillsammans och jag älskade hans sinne för mode även om han inte alls tänkte på vad han drog på sig. Liams vakt stod bestämt framför oss så varken fans eller andra skulle kunna komma fram till oss men ändå så var det inte så hemskt mycket människor ute på gatorna idag vilket bara var en fördel så vi slapp köer och massor av galna fans efter oss. "I've got something to tell you, the boys and I talked a lot this morning and we all agreed with that Lindsey has to go away 'cause nobodys likes her.", hans ord förvirrade mig en aning men jag fortsatte att lyssna på vad grabben framför mig hade att säga. "We just don't know how we will get a rid of her. She's like a patch you know, but I really can't fool our fans anymore and especially not my family who thinks I'm in love with that bitch for real.", han skakade fort av sig tanken genom att rysa i hela kroppen innan han tittade in i mina ögon igen samtidigt som dedär otroligt fina leendet var placerat på hans läppar, jag visste inte varför men på något sätt såg jag detta som en möjlighet för oss att kanske försöka oss in på något, men självklart skulle det behöva vänta - precis som allt annat. 
"I'm glad you told me this and happy for you to finally have realised the right thing to do.", log jag och skulle just ta hans hand över bordet då ett helt kamerateam rundade oss vid bordet med blixtar överallt och inte ens Liams vakt kunde göra något åt dessa människor då dom praktiskt taget var helt galna och väldigt många. 
"Who's this girl, Liam?" "Are you together?" "Why are you cheating on Lindsey, aren't you together anymore?" "Why are you such a douchebag?" 
Jag chockades över alla frågor samtidigt och Liam var snabb uppe från stolen och räckte ut sin hand mot mig och nickade in mot innerestaurangen istället. Det kanske varit en dålig idé att sitta ute ändå men vädret var för fint för att vara inne, enligt mig. Men det var väl vid dessa situationer som jag förstod varför killarna till och med handlade deras mat online. 
"Are you alright?", tonläget på Liam lät inte alls som den brukade och jag kunde känna oron i den. Han suckade och lade sina starka armar omkring mig men verkade inte alls bry sig om att vi stod mitt inne i cafféet med blickar på oss. Personligen så var jag bara lycklig för stunden då han faktiskt inte brytt sig i något annat än mig, men ångesten kom tillbaka, Liam hade ju tektiskt sätt inte gjort slut med Lindsey ännu. Dessutom så skrämde hennes ord och hot mig fortfarande, men jag ville inte tänka på det alls så jag lät mig själv förtränga det istället. "Come on, let's go to the car, shall we?", han lossade greppet lite löst men fortsatte att titta ner på mig. Jag nickade svagt och log så brett jag bara kunde åt killen som i detta ögonblick gjorde allt för att jag skulle känna mig trygg. Min blick som tidigare var på hans ögon förflyttade sig några centimeter ner så jag stirrade på hans läppar, vilket han snabbt lade märke till och flyttade sitt huvud mot mitt öra. "I really, really, really want to kiss you right now.", ett svagt stön for ur min mun och jag tog ett stort kliv ut ur hans omfamning med ett finurligt flin på läpparna. 
"Save it to later, huh?", sade jag bara och blinkade med ögat. Liam skrattade lätt och skakade på huvudet. Även om jag så gärna ville ta tag i hans hand och visa mina känslor offentligt så skulle det aldrig gå, inte nu. Därför så gick vi istället ganska långt ifrån varandra just för att det inte skulle synas att vi båda var otroligt villiga att ta tag i varandras händer. 
 
Vi båda satt i bilen, Liam vid ratten och jag i sätet bredvid honom medans säkerhetsvakten Paddy satt lugnt i baksätet. Visst kändes det konstigt att vara förföljd av en annan människa men ändå var det ju en stor trygghet så jag klagade inte egentligen. Som vanligt hade Liam slagit av sin telefon och direkt när han slog på den igen så kryllade skärmen upp av notiser, precis som förra gången. Han suckade när han såg att killarna ringt minst en varsin gång och även Liams mamma, han verkade dock överväga att ringa till Harry först. 
Jag blickade bak på Paddy som log svagt mot mig, vilket jag besvarade innan jag lugnt tittade rakt fram där synen endast bestod av andra bilar inne i parkeringshuset. 
"Hey Haz, you had call me?", frågade Liam med en orolig ton. Det blev knäpptyst i bilen i flera sekunder och det enda som hördes var brus från andra sidan luren som avslöjade att Harry fortfarande pratade. Återigen flera sekunder gick innan Liam öppnade munnen och skakade på huvudet. "We will be there in a few minutes, hold on.", sade han hackigt, lade på luren och tittade bak på både mig och hans privata vakt som jag även listat ut var en nära vän. 
"What is it Liam?", innan jag ens hunnit fråga det själv så var mannen bakifrån bilen snabbare med att öppna munnen. Liam drog frustrerat handen genom håret och skakade oförstående på huvudet. 
"We have to go to the hospital, my dad has had a heartinfarction.", han tittade tårögd på mig som snabbt tog handen för munnen. Hörde jag rätt..?

Lol klychigt slut. Haha! ;) Nej men jag kände på mig att något nu måste hända och aa. Idag åker jag till mormor och har ingen aning om hur länge jag stannar där eller whatever, det får bli som det blir då min moster/kusiner är där från Piteå så vill gärna komma dit å vara där lite också, hoppas ni förstår! Blir väl kanske någon Ipadskriven del men det får vi se om tiden finns. 
 
Var kapitlet värt att kommentera? gör det då! Puss.

Du är så sjukt duktig på att skriva! Älskar den här novellen vill bra läsa och läsa!!! <3

Svar: Taack vad glad jag blir underbara du!!!
My Wesström

Jättebra! Ohh, vad händer du?!

Svar: Hihi ja de kan man alltid undraa! Tack!!
My Wesström

Nej,vad hemskt!:( Inte alls vad man hade räknar med och sorgligt slut..men asbra del!:)

Svar: Tack snälla du!
My Wesström

Super bra kapitel!!! Nu vill man ju bara läsa mer också 🇬🇧🇬🇧🇬🇧🇬🇧🇬🇧🇬🇧🇬🇧🇬🇧🇬🇧🇬🇧🇬🇧🇬🇧🇬🇧🇬🇧🇬🇧 Stackars Liams pappa 😔🐱🐱🐱🐱 Har glömt bort vad han heter, mobbas inte hahahahahaha 😌😌😉😊

Svar: Ahahah go du är!! Tack ❤️
My Wesström

Har läst ikapp allt nu och åhh vad jag vill att Liam och Mel ska bli tillsammans!!! Sötaste paret ju, och du är så jävla grym My!<33

BÄÄSTA<3

Svar: Som dig Emma!!! Hihi :* <3
My Wesström

Omg... Måste verkligen ha nästa kapitel! Sjukt bra :)

Svar: Ute nu!! Tack så mkt ❤️
My Wesström

Åh nu börjar det ju bli riktigt bra, när dom ska försöka få bort Lindsey, haha. Hoppas hans pappa överlever, blir så ledsen när dom blir ledsna...till och med när det är påhittat, haha så mycket betyder dom för mig! ;)

Svar: Men du är ju föööör söt! Hur orkar du kommentera så otroligt fina grejer hela tiden??? Ååh looove!!❤️
My Wesström

Älskar hur du skriver!<3 Fortsätt skriva, du är jätte duktig på det du gör. Älskar att du uppdaterar så ofta. <3 <3

Svar: Tack så hemskt mkt gulliga du!!! Tack för dina ord och uppskattning ❤️
My Wesström

Åh nu börjar det ju bli riktigt bra, när dom ska försöka få bort Lindsey, haha. Hoppas hans pappa överlever, blir så ledsen när dom blir ledsna...till och med när det är påhittat, haha så mycket betyder dom för mig! ;)

Svar: Ellerhur, är 1D ledsen så är jag ledsen!!
My Wesström




Kom ihåg mig?