we belong together, chapter 2

Tidigare;
"You're gone for a week, we will be fine sweetie.", lovade han och lekte smått med mitt hår. Jag svalde hårt och nickade på huvudet. Jag slöt mina ögon under tystnaden och skulle just till att falla in i drömmarnas värd då jag kudne höra den brunhåriga killens basröst eka i rummet och hela hans kropp flyttades. "The clock isn't even 7pm, let's play some NHL now!", jag orkade inte ens tjaffsa emot då jag ändå alltid förlorade argument med John, så jag antog att det bara var att grabba tag i en kontroll och göra som man blivit tillsagt, dessutom skulle det ju faktiskt hjälpa mig på andra tankat för ett ögonblick också, så det var ju bra. 

→ Melindas Perspektiv ←
Solen skiner för en gångs skull över Londons gator och jag kan inget annat än att glädjas åt det fina vädret. Jag tittar med en kärleksfull blick på min mor som sitter med kaffekoppen i handen medans hennes blick är fäst på tidningen som hon med sin lediga hand bläddrar med. Om bara några minuter så ska pappa vara hemma och ta familjen på en restaurang. Vi ska fira över att min far blivit befodrad på sitt arbete och eftersom det är stort för hela familjen så har jag klätt upp mig extra fint. 
"I'm home!", ropar en välkänd röst och jag är snabb med att resa mig från stolen jag sitter på för att springa till hallen där pappa befinner sig. Väl där ute så hoppar jag in i hans famn följt av att min mor kommer efter, det hela slutar med att vi alla tre ligger i en hög på govlet och skrattar. "Are you ready? Come on, hurry!", skrattar pappa och reser sig upp. 
"We're ready, Ashton.", mamma Marica pussar på min pappa och de båda kollar ner på mig. Jag ler mot dom och vi beger oss ut i bilen. Gavin Degraw's 'I don't wanna be' spelas på radion och eftersom det är mina föräldrars favoritlåt så kan de såklart inte hejda sig ifrån att sjunga med, inte mig emot då jag kan den utantill jag också. Jag lutar mig tillbaka och blundar för ett ögonblick, det är när jag öppnar ögonen igen då jag ser det.. Bilen som kommer i full fart rakt emot oss utan att verka se något alls att vi faktiskt sitter här i bilen..
"ASHTON!", mamma ropar gällt på mannen bredvid henne som gör allt han kan för att svänga, men förjäves. En smäll hörs, glasen från sidorna och framrutan smälls hårt emot oss och mina föräldrar som sitter fram fick det på sig. Jag skriker, gråter och gör allt jag kan för att öppna dörrarna - men även dom har gått i baklås. Panikslaget sparkar jag på sätet framför mig och ser hur min mamma och pappa andlöst lutar huvudena mot säterna med blodet forsande ner från deras ansikten från glasbitarna... 
~~~~~ 
"Melinda, honey! Wake up!", jag vaknade hastigt av att någon skakade kraftigt på mig. Yrvaket tittade jag mig omkring och fick syn på min mormor som med oroliga ögon höll om mig hårt tätt intill sig. "Oh my god, are you okay?", frågade hon och kramade om mig igen. Min andning och min blöta panna avslöjade att jag ännu en gång drömt en kuslig mardröm, en mardröm som dock var sann då dagen då mina föräldrar gick bort ofta kom tillbaka i mina drömmar. "It was just one of those nightmare's again, the clock is 8am, you can sleep some more hours.", berättade hon, pussade mig på hjässan och klev sedan upp. Utan ett ord så slog jag mitt huvud hårt i huvudkudden och nästan vägrade att somna om. Nätterna jag tillbringade ensam var alltid de värsta, det var då bilderna från den hemska dagen kom ikapp mig och jag var som vanligt försvarslös. Hur jag än vred och vände på mig så kunde jag inte somna om, eller egentligen så var det inte frågan om det, frågan var - vågade jag somna om? jag kurade ihop mig i mitt täcke, slog på teven som hängde på väggen och lät tankarna fundera på något annat i några timmar, tills det var dax att gå upp igen.
 
Besviket såg jag mig själv i spegeln. De blåa ringarna under mina ögon täckte över halva mitt ansikte och en suck lämnade mina lungor. Simpelt täckte jag över mitt pandaansikte med hjälp av concealer, lite puder följt av mascara så mina ögon inte skulle se fullt för små ut. Jag kollade ut, sommarvädret var som vanligt värdelöst men som det såg ut så var det i varje fall uppehåll på himlen. Eftersom jag packat ner den mestadels av mina kläder i resväskan jag skulle ha med mig till familjen vi skulle bo hos så fick jag ta en klädsel som blev över. Den lagoma randiga klänningen täckte ner till låren, över armarna satt en bekväm jeansjacka och till fötterna fick mina svarta kängor pryda.
"Morning, sweetie. Ready for the trip?", frågade morfar medans han precis satte sig ner på stolen för att hugga in på den som vanligt överdrivna frukosten han dukat fram. Dock klagade jag inte då halva bordet bestod av goda frukter och jordnötssmör, men jag nöjde mig denne morgon med endast fil och macka. 
"Not really.", konstaterade jag med en axelryckning. "By the way, me and Christian broke up yesterday.", jag höjde upp blicken och såg då hur mina båda morföräldrar bara tittade på mig med med munnen format som ett 'O'. 
"I'm sorry, Mel.", beklagade mormor och tog sig för munnen. "He was such a good guy.", sade hon sedan och åt en tugga av sin macka. Jag drog ännu en suck och skakade sedan på huvudet.
"I don't want to talk about it anyway.", muttrade jag och fick två nickningar tillbaka från de två individerna framför mig. Tack och lov så var dem inte alls som de flesta morföräldrarna - gammeldaxa. Jag var ytterligt glad över att dessa människor såg allt på ett nytt och fräscht sätt och det var möjligen därför som också vi bodde i ett sådant vackert hus med en ny bil. Dessutom var dom inte så gamla heller som dom såg ut, mormor var endast sjutton år när hon fick min egen mamma. 
En och en halv timme senare var vi påväg ut från mitt älskade London, bort från John och ännu längre bort från Caty - min lilla kissemisse, som vi behövt att lämna iväg till en granne vi litade på. För att slippa höra mormor och morfars tråkiga musik så satte jag vant i hörlurarna i mina ögon, lät playlisten gå och genast kom Ariana Grande's nya låt 'Problem' upp. 
 
Drygt tre timmar senare stod vi upp på Mr och Mrs. Paynes uppfart och packade ur våra grejer. Min resväska som även var större än min mormor och morfars tillsammans, var såklart också tyngst och med min klena kropp var det svårt att bära den själv, men eftersom personerna jag bodde med redan kommit överens med att inte ta min väska så fanns det väl inga andra som kunde erbjuda sig att hjälpa en stackars svag tjej heller. 
"Melinda Hennings, welcome!", ytterdörren till huset slogs upp när jag kommit halvvägs upp för den lilla trätrappan och ut kom genast en blond tant som jag direkt listade ut var Karen. "Oh my god, let my son help you up with that thing. It seems heavy!", skrattade hon och behövde bara vände på sig i någon sekund innan en lång, väldigt vältränad kille kom ut genom dörren med ett svagt leende på läpparna.
"Hello.", log killen och med ens kunde jag veta ut vem det var. "Do you need help, babe?", skrattade han dovt och var snabb ut på bron med handen om handtaget som nästan föll ur mitt grepp. Jag tackade rodnande och kollade bak på min mormor och morfar som var i full gång med att packa ur bilen. Varför i hela friden hade ingen berättat för mig att det var Liam Payne och hans familj vi skulle bo hos..?

Hahaha dun dun duuun!!! Som många av er listat ut så är det självklart min älsklingsLiam denna novell handlar om och som sagt, är riktigt taggad på att börja skriva på denna novell! hihi. 
 
Kommentera gärna var ni tycker hittills om WBT!

Jättebra!!!!!!!!👍👍👍👍👍

Svar: Tack sötnos!!
My Wesström

OMG!!!! Vill bara läsa meeeer, jag kan inte vänta! Liam<3 Herregud asså du är ju bäst på att att skriva jag levde mig in så mycket i drömmen som hon drömde så att jag fick tårar i ögonen! Gud vad hemskt det måste vara att vara med om det på riktigt! Kram :)

Svar: Haha men gud vad du är go! Blir så glad av dina fina kommentarer bästa du! <3 Ja, absolut att de måste vara hemskt, kan aldrig tänka mig tanken att det var mina föräldrar. :( Kram!
My Wesström

omggg vad bra!!<3333

Svar: Som dig då Emma! <3
My Wesström

Oh my good! So good! Blev sjukt ledsen My när du skrev att du skulle ta en paus efter We Belong Togheter!! Men superbra! Trodde dock inte att dom skulle träffas på detta sättet! Super!

Svar: Tack Saga, mja vi får se! :DTack återigen! <3
My Wesström

Älskar redan denna novellen❤️
Känns verkligen som att den kommer bli lyckad! Har du några bestämda dagar när du lägger upp nya kapitel eller blir det när det blir?

Svar: Tack vad glad jag blir, ni förgyller mina dagar med era ord! Lägger upp Måndag, Onsdag och Lördag som vanligt! Ändras det så skriver jag ut det! <3
My Wesström

Men My du är min rcking gud!! Det är dig jag tror åå ;')

Svar: Hahah å du är för skön! haha, älskar dina kommentarer <3
My Wesström

Åh novellen kommer bli så bra!! Och du är såå bra!!!:)

Svar: tuusen tack bästa du <3
My Wesström




Kom ihåg mig?