we belong together, chapter 6

Tidigare;
"I know it sounds wrong, but would you mind to sleep with me tonight? I mean.. You don't have to, but..", hennes mening gjorde mig både glad och förvånad samtidigt. Jag hade aldrig kunnat trott att hon skulle fråga det, speciellt inte när vi känt varandra så pass kort tid. 
"Of course, Mel.", avbröt jag henne och tog stegen närmare mot sängen. Hon gav mig ett menande leende innan hon gav plats till mig på madrassen. Utan att egentligen tänka igenom det så lade jag armen över henne, jag skulle just till att fråga om det var okej då bekräftelsen kom och hon tog sin hand i min. 
"Thank you for doing this.", mumlade hon lågt och flyttade sig ännu närmare min kropp som bestod av en t-shirt och kalsonger.

 
 → Melindas Perspektiv ←
Mina ögonlock kändes ovanligt lätta och jag behövde bara blinka några få gånger då jag insåg vem som faktiskt låg bredvid mig, tätt intill min kropp och redan tittade på mig med ett litet leende. 
"Morning sunshine.", hans läppar förflyttade sig åt ena sidan så man lätt kunde tyda att han småflinade. Väl medveten om min hemska morgonlook så kunde jag för tillfället inte bry mig mindre, här låg jag bredvid Liam, en kille som bara kommit in i mitt liv utan förvarning och fått mitt hjärta att slå dubbla slag bara genom att kolla på mig. Var det möjligt att det hade varit kärlek vid första ögonkastet för min del? jag var osäker och hade aldrig tidigare trott på något sådant, men det var nog inte omöjligt att det var det som hade kunnat hänt.
"Once again, thank you for you slept here tonight.", mumlade jag medan jag gömde halva ansiktet under täcket. Han stirrade djupt in i mina ögon, tog bort en hårslinga som hamnat framför mitt ansikte för att istället lägga den bakom örat, därefter skakade han bara på huvudet. 
"My pleasure! Thanks for letting me.", svarade han enkelt och vände sig om för att titta ut genom fönstret. Solen gav en ljus stråle in till rummet som var svår att missa, fåglarnas kvitter kunde höras utanför fönstret och det var inte alls så svårt att komma underfund med att det var en perfekt dag för att hitta på något roligt. Liam tittade sömnigt på sin klocka på vänsterarmen och log för sig själv innan han sedan delade med sig av sina tankar. "The clock is almost 8am, what about do something before the boys wakes up?", jag lärde erkänna att förslaget var lockande och eftersom min hjärna vaknat till under dessa minuter sängliggandes med en väldigt vacker kille vid min sida så kunde jag inget annat än att nicka åt förslaget. Frågan var bara, vad skulle vi göra? "What about a little walk to a place who's a very special place to me? just do talking and maybe get to learn about each other even better?", ännu en gång förvånades jag över att Liam alltid kom med så spontana idéer, men faktiskt så hade en promenad funnits i mina tankar också. Det var konstigt vilka förutfattade tankar jag haft om Liam tidigare, men som det visats vara tvärtom. Han var jordnära, omtänksam och väldigt trygg, han överraskade mig med nästan allting han gjorde och jag kände mig dum varje gång när mannen vid min sida visade att jag hade fel om honom varje gång.
 
Vardagskläderna åkte på snabbare än vanligt och eftersom klockan inte var mer än strax efter åtta på morgonen så kände jag inget behov av att sminka mig. Istället borstade jag ut toverna i mitt hår, tog på mig mina svarta Chanel glasögon för att sedan strosa mig ut ur rummet. Mina slitna shorts och det vita, slappa linnet med det hålslagna hjärtat på, prydde min kropp och med det så var jag redo. Jag skulle just till att svänga till höger så jag gick mot Liams rum då hans dörr slogs upp och en lika somrig kille stod framför mig med ett leende på läpparna.
"Ready to go?", frågade han och rättade till kepsen på sitt huvud. Jag fnittrade svagt, svarade med ett enkelt ja och sedan tog vi stegen mot trappan så tysta som möjligt för att inte väcka resten av huset. Vi kom ut på gården och genast tog Liam ledningen till att visa vägen, något som var lika bra eftersom jag inte kunde någonting om denna stad. "Melinda, I have to ask you something.", sade Liam plötsligt när vi gått en bit på trotoaren. Han såg ut att tänka på någonting men samtidigt så såg han orolig ut på något sätt, som om han inte riktigt visste hur han skulle formulera sig. "Why haven't you been looking after your real dad yet?", hans fråga häpnade mig och jag stannade hastigt till. Vad menade han? brunhåriga gestalten framför mig svalde hårt och hans ögon förstorades i grader.
"What do you mean? my dad died beside my mom in the car, I thought you knew that?", mina föräldrar var fortfarande ett känsligt ämne för min del, men jag kämpade för att bita ihop och hålla masken framför Liam. Det sista jag ville var att bryta ihop mitt på gatan med denne man bredvid mig. Dessutom visste man aldrig var paparazzin befann sig. Han skakade av sig sina tankar och fäste ett halvdant leende på sina läppar, något jag lärt mig under denna tid betydde att han egentligen ville säga något mer, men stannade där för att inte skapa problem eller obesvarade frågor.
"Of course, I forgot that part.", mumlade han och viftade bort orden med hjälp av handen. Mina ögonbryn låg högt upp på pannan och jag ville gärna tro på att han bara "glömde det", men något var det Liam visste, något som inte jag visste. "Do you mind me to take a picture of you here?", frågade Liam när vi stannat under den lilla stigen där vackra trädkronor var. Jag skakade på huvudet lätt och gjorde först ett peacetecken med händerna för att sedan göra dem i en hjärtform som även gjorde att Liam drog på smilebanden ännu mer. Jag såg hur han började knappa ihop någonting på sin telefon och jag skulle just till att fråga vad han höll på med när han visade upp sin skärm.
"Look Twitter.", hans flin avslöjade att han gjort något som han egentligen inte borde ha gjort och det tog inte många sekunder innan jag plockat upp min egen mobil för att följa ordern. Jag behövde inte bläddra långt ner förrän jag såg vad grabben framför mig gjort.
 
Liam Payne @Real_Liam_Payne
Look at this beauty! she's ready for a walk @MelindaHennings95 pic.twitter.com/ldm9jsnkwmx
 
Jag klickade fort in på den blåa länken och tittade sedan upp på Liam. Han hade lagt ut en bild på mig på sitt twitterkonto där jag höll händerna i ett hjärta och log svagt. Mina tankar var först att jag skulle få så otroligt mycket hat just nu, men sedan kom de bättre tankarna ikapp mig. Det var Liam Payne som lagt upp bilden, han skämdes inte över mig och han kallade mig faktiskt 'vacker' framför alla sina miljontals följare, det var stort. Speciellt då jag kände någonting för honom. Jag RT tweeten och stängde därefter ner mobilen igen. 
"Let's go then.", flinade jag och puttade löst på killen åt sidan som skrockade till. 
 
"This used to be mine and Sophia's place.", muttrade Liam medans han tittade ut över tomma intet. Vi satt på en bänk och bara lyssnade på naturen och fåglarna som kvittrade. Eftersom jag inte alls höll koll på vilka som var tillsammans med vilka i One Direction så hade jag ingen aning om vem denna Sophia var, men jag antog att det var hans flickvän så jag strunade i att ifrågasätta det som var ganska självklart. 
"What happened between you two?", frågade jag bara och försökte möta hans ögon, men det var inte enkelt då han bara tittade bort. Det var tydligt att han inte ville prata om det, men jag gav mig inte. Jag fortsatte att kolla på honom tills han suckade djupt och öppnade munnen. 
"She broke up. I had my music, she had her school. We were fighting more than we should and it simply didn't work.", förklarade han och vände huvudet mot mig. Hans blick var tom och jag kunde se att bakom dedär innehållslösa ögonen så hade det en gång funnits djup sorg. 
"Are you over her?", frågade jag och rynkade svagt på pannan. Även om jag inte alls egentligen ville veta svaret så var jag tvungen att fråga, jag hoppades dock bara på ett svar. 
"We broke up months ago and because of you, I'm clearly over her by now.", log han och våra blickar möttes direkt. Utan några som helst ord vid någons sida så satt vi bara där, tills det hände. Våra huvuden kom allt närmare varandras och plötsligt möttes våra pannor ihop. "Let me kiss you.", mumlade han och innan jag hunnit besvara frågan så pressade jag samman våra läppar och allt för stunden kändes så otroligt bra. Inte ens med Christian hade en kyss känts såhär underbar. Efter något som var sekunder avslutade vi kyssen och fortsatte att titta på varandra. Någon ånger verkade inte finnas från varken Liams eller min sida då vi båda log brett. Vi fortsatte att prata på om allt och inget egentligen, jag njöt av varenda minut som gick med denna gosse och jag kunde bara inte låta bli att inte må bra ett tillfälle som detta. 
 
→ Liams Perspektiv ←
Det var fel att kyssa henne, jag visste det så väl. Ändå gjorde jag det, ändå tyckte jag om hennes mjuka läppar mot mina och faktiskt - jag gillade henne. Denna känsla jag hade inom mig hade jag inte haft på flera månader och jag skulle ljuga om jag sade att det inte fanns känslor där för henne. Det var tack vare känslorna för Melinda som jag äntligen kommit över Sophia fullt, utan att säga att jag 'utnyttjat' henne för att låtit mig gått vidare så skulle jag istället påstå att hon hjälpt mig att börja om på nytt igen. Efter timmar vid den fina skogsdungen med mycket prat där vi båda befunnit oss i en och samma bubbla, var det tid för hemgång igen. Väl hemma så ville Erica och mamma ta med Melinda ut på en shoppingtur, och inte mig emot. Jag visste att min mor alltid pratat om Mel till pappa och även till mig, trots att mamma inte ens träffat henne förrän nu. Vad jag dock tyckte var konstigt var varför mina föräldrar berättat för mig att Melindas far var levande när tjejen i fråga själv varit tydlig med att han inte fanns på jorden längre. Jag suckade, lutade mig tillbaka i soffan och njöt av tystnaden som direkt avbröts när två av mina bandmedlemar trampade in i hallen jag befann mig i. 
"Where were you this morning? we missed you Leeyum!", retades Niall och betonade mitt 'namn' med en mesig röst. Jag himlade med ögonen och tittade lite smått generat på mina vänner. Jag kom att tänka på kyssen, fjärilarna i magen och hur otroligt lycklig jag varit under den morgonen som gått, sedan kom problemet.. Harry.
"I was out with Mel.", förklarade jag kort och tittade ner mot golvet, ganska skamset. "But I did something I'm not supposed to do.", jag kollade upp och såg hur krullhåriga killen tittade besviket på mig, som om han förstod allting. Niall däremot såg ut som ett frågetecken så det var väl enklast att bara säga det rakt ut. Med en kort paus så kollade jag mot grabbarna innan jag slutligen tog modet till mig att säga det. "I kissed her."
Harry tittade först på Niall vars ansikte blev uttryckslöst, sedan suckande ner i golvet medans en hand gled igenom hans nyduschade hår. 
"This, Liam, we'll get hell for this ", muttrade Harry från andra sidan soffan och tittade allvarligt på oss. Jag visste att Harry tog detta uppdraget seriöst som han fått från vårat management, men jag trodde inte han skulle låta så hård och okänslig. "You have to tell Melinda the truth, before she get some feelings for you and we will get in trouble even more."

OBS! INFO: Eftersom det är sommarlov och jag har planer mest hela tiden de kommande veckorna så kommer det bli svårt för mig att ha bestämda dagar där jag lägger ut kapitel, därför bestämmer jag HÄR OCH NU att jag skiter i bestämda dagarna och kör mitt eget race. Jag tycker det är mycket friare så och jag mår mycket bättre psykiskt då jag inte behöver känna att jag har någon slags "läxa" liksom. Jag kommer dock uppdatera som vanligt (kanske till och med oftare), jag skriver när jag har tid och får se hur resultatet blir, men vad jag tänkt så kommer uppdateringen inte mindskas, snarare att det ökar! (ibland kan det dock bli problem om jag åker till mormor mycket nu i sommar, men jag försöker att uppdatera genom Ipaden!) 
 
Vad tyckte ni om kapitlet? vad tror ni Harry och Liam menar? är det någon här som kanske börjat förstått vad som försegår, vad det är killarna döljer så mycket? ;) KOMMENTERA NU SÖTISAR!
 
Måste även ge en liten shoutout till Sara som lärde mig att göra fina collage igår, haha! 

Suuuuuper braaaa! Har läst alla dina noveller och älskar alla
:)) du är jätte duktig <3

Svar: What?? ååååh miljarder tack till dig, underbara människa! blir så jätteglad <3
My Wesström

Åh, mer!!<3 Vill nt att nått dåligt ska hända med dem :( ♥

Svar: mer ute nu!! <3
My Wesström

Super bra kapitel!! Drama!! Själv föredrar jag dramat från Evrything about you

Svar: Taack! :D <3
My Wesström

Men alla drama är bra!!

Svar: <3
My Wesström

Jättebra del som vanligt. Min första tanke är att hon och liam och släkt på något sätt typ halv syskon eller kusiner..men jag vet inte..spännande!

Svar: hahah jo, vi får väl se! ;) <3
My Wesström

Nä jag har inte fått ihop vad dom har för uppdrag än, nä måste fundera lite på det. Aww så sött kan någon typ trolla så att jag blir Melinda? Skulle verkligen kunna ge allt för att bara få krama Liam, han känns så manlig eller hur man nu ska uttrycka sig ;) och det där med obestämda dagar låter jätte bra, förstår dig helt och hållet du ska få precis lika mycket sommarlov som oss andra även fast du skriver bäst i hela världen!!! <3

Svar: Ellerhuuur, håller med! skulle ärligt göra allt för att få vara Melinda och få krama om Liam!
Tack för din förståelse gosis, och tack igen! DU är bäst <3
My Wesström

Du skriver helt underbart :) Du är en av mina idoler när det kommer till skrivandet :) Jag älskar sättet du skriver <3 Du skriver tillochmed bättre än vissa författare :) Du är helt underbar :) Fortsätt skriv :) Jag menar verkligen det här jag säger stay cool <3 :D

Svar: Denna kommentar gjorde helt klart min dag, vackra du! Du är fantastisk och denna kommentar gjorde mig nästan tårögd, åh! Tack tack tack xxx
My Wesström

Omgomgomg så spännande !!

Svar: iiihhh!! <3
My Wesström

Sitter och väntar på nästa kapitel! du är sjukt bra!

Svar: ute nuu! tack så mkt :D det värmer!
My Wesström

Men hoppas ändå inte att som är släkt för dom skulle va så fina tillsammans!!

Svar: Haha nä, nå släkt verkar de inte vara i alla fall ;)
My Wesström




Kom ihåg mig?