back for you, chapter 1 - happy birthday

 
♥ Alexia's Perspektiv ♥ 
Att vädret var så fint som det var kunde jag endast tacka moder natur för. Den var i mitten av maj och solen lyste på himlen som om det vore en sommarkväll i juli. Jag klagade inte över det och inte heller så kunde jag inte undvika att vara lycklig. Poolen var uppvärmd och gästerna skulle anlända om bara några minuter. Mamma och pappa hade jag lyckats övertala att åka iväg under natten och ta min lillebror Finn med sig, något som gick förvånansvärt bra då jag nästan listat ut att dom skulle försöka komma med dumma förklaringar till varför jag inte alls skulle få ha fest på min egna artonårs-dag, men utan protester så lämnade dom över huset till mig och Jade som nästan var mer exalterad än vad jag själv var. Man skulle nog kunna säga att leva tillsammans med Jade Andersen var något man helst undvek, i varje fall när hon var på humöret där hon trodde att hela världen var hennes. Men, men, att lära sig leva med henne var inte heller så svårt egentligen. Man behövde näst intill bara leva till hennes regler och villkor så höll man sig inom vänskapsringen. 
"Well done, sis!", jag tittade upp ifrån solstolen jag satt i medans jag mötte min långben till syster. Hennes blåa kjol satt precis under brösten och till överdelen så hade hon en vacker, vit blus. Jag rådde avsky ifrån denna bruden många gånger på en vecka men att säga att hon var ful var som att lära en död hund att gå - det var helt omöjligt. I sina båda händer höll hon ett stadigt grepp om två cider medans hon vänligt räckte över en till mig. "I mean look around. You've really got into this party, haven't you?", Jade slog sig ner bredvid mig i stolen medans vi båda skålade och tog en varsin klunk av alkoholen i våra händer. 
"Yeah. It's my 18th birthday, I want it to be special.", konstaterade jag malligt och såg mig omkring. Grillen stod i full gång, redo att användas och lika så grillspätten som min mor ordnat innan resten av familjen lämnade. Innan jag visste ordet av det så plingade det på dörren och signalen om att gästerna var på plats var kommen. Jag reste mig upp ifrån stolen jag satt i, rättade till min vita spetsklänning innan jag snabbt rusate in igenom huset och öppnade ytterdörren. Av ren lycka öppnade jag och möttes av en chock, säkert trettiotals människor stod i en hel klunga mitt framför mina ögon och längst fram stod Adrian, min helt perfekta pojkvän tillsammans med Michelle, min alldeles för underbara bästa vän. 
"Happy Birthday, Alexia!", ropade alla i kör medans jubel och konfetti slogs mot mitt ansikte. Jag skrattade åt den virriga situationen medans jag lät dom exalterade människorna passera in till huset. Hade dom inte paket i sina händer så hade dom alkohol och jag nästan kände det på mig hur galen och oförglömd denna kväll skulle bli. 
"Babe, now when you're a big girl, you might don't mind to do some dirty things tonight?", min stilrena pojkvän lyfte hastigt upp mig i hans famn så mina fötter genast lämnade golvet. Han placerade sina händer på min rumpa när han hungrigt började massera våra läppar medans våra tungor brottades för fullt. 
"Oh you wish, boyfriend.", log jag mot hans läppar och han släppte taget om mig så jag kommit ner på golvet igen. Gästerna var redan i full gång med festandet och det var nästan så att det bara var jag och Adrian kvar ute i hallen. Han flinade snett, höjde ögonbrynen fram och tillbaka innan han tog min hand. 
"Come on, tonight we'll get drunk!", konstaterade han under tiden som han nästan drog mig ut mot utegården där redan fullt av folk samlats och om jag inte såg helt fel så hade till och med vissa redan hoppat i poolen. Jag fnös till och följde lydigt med min pojkvän ut till dom andra. Till min besvikelse så hade självklart Jade tagit uppmärksamheten från mig och redan börjat dansa på ett utav de lediga borden, omkring sig hade hon tonvis med killar jag aldrig ens sett tidigare och det gjorde mig riktigt irriterad över att hon faktiskt verkade njuta av att ha tiotals äckliga, stirriga ögon glo på sig. Jag suckade, släppte Adrian och gick genast till våran minibar där det för tillfället stod en inhyrd bartender som gärna såg ut att vilja erbjuda en och en annan drink ikväll. Jag behövde endast snegla bort mot Jade för att se hur även min pojkvän nu stod på bordet och dansade med henne. Bara att se hennes smala, spinkiga kropp mot hans muskulösa fick mig att känna mig väldigt obekväm, jag visste redan att Jade kunde få vilken hon ville och med det menade jag även min Adde, pojken som var lagkapten i fotboll, festade nästan varje helg och kunde få vilken brud han än ville. 
"My beautiful bestie, why are you stand her all by yourself?", jag hade helt varit i min egen värld att jag inte ens märkt hur Micha ställt sig bredvid mig med en öl i handen. Jag vaknade ur mina tankar och ryckte på axlarna. 
"Jade took the show, as usual. It feels like it's her party and not mine.", suckade jag medans en enkel ryckning lämnade mina axlar. Hur mycket jag än försökte så kände jag mycket väl hur jag aldrig riktigt passade in, jag var inte som dessa människor och det var ju verkligen tack vare Michelle, Adrian och Jade som jag faktiskt blivit synlig. Människor såg mig som tjejen som blivit adopterad av Jade's föräldrar, tjejen som var tillsammans med den populäraste killen på skolan och bästa vän med skolans diva. Kanske lät det inte som världens roligaste rykte att leva upp till, men vad hade jag för val? 
 
♥ Zayns Perspektiv ♥
"And you're sure you don't want me to be with you today?", med handen på handtaget skakade jag på huvudet. Perrie såg till en början lite ledsen ut, men sedan spred sig ett svagt leende på hennes röda läppar. Hon förstod mig och precis som jag så visste hon att denna dag var speciell för mig och min familj. 
"I love you, honey. I'll see you later, yeah?", mumlade jag medans jag lutade mig framåt en sista gång för att ge henne en kyss på munnen. Hon nickade medans hon lutade sig mot väggen, som vanligt såg min flickvän helt fantastisk ut och jag skulle ljuga om jag sade att jag kände mig dum över att inte låta henne få vara med att fira min bortgångna systers födelsedag, men samtidigt så var det inte så roligt som det kanske lät. Mamma grät alltid och resten av mina systrar satt helt knäpptysta, jag själv var förmodligen också rätt jobbig att ha och göra med då jag alltid började fundera extra noga över vem som faktiskt skulle kunna vara så idiotisk att ta ett litet barn, eftersom polisen dessutom inte ens kunde hitta henne inom ett år så måste kidnapparen ha varit väldigt bra på att gömma barn, men min stora fråga var.. Levde hon fortfarande? tanken av att hon låg i en mörk gränd någonstans, död, fick mig bara ännu argare och det var väldigt jobbigt att behöva hålla min ilska inom mig, speciellt när det absolut inte fick komma ut till resten av världen om att jag hade en bortrövad familjemedlem, dels för mammas skull men också för hennes egen skull, hon var förmodligen vuxen nu och om hon nu fortfarande var vid livet så hoppades jag innerligt att hon hade ett bra liv, det behövde hon ha. Jag suckade medans jag gick ut genom dörren, gick med tunga steg över det gröna gräset för att sedan sätta mig i min vita Range Rover för att efter det köra hemåt till en, vad jag antog, dyster familj. 
 
Jag behövde bara så lite som kliva in genom dörren då jag blev attakerad av min yngsta, gråtande syster Safaa. Även om hon inte ens var född när Alexia försvann så var det alltid en stor sorg att mista henne, därför drabbade det självklart hela familjen. 
"Come on, Zaynie.. Mom and dad are in the livingroom.", viskade hon svagt medans jag sparkade av mig mina svarta kängor. Hand i hand gick vi in mot vårat lilla vardagsrum där hela familjen satt och stirrade på den svartmålade väggen rakt framåt. Ljusen på borden brann för fullt och Doniya & Waliyha kom snabbt emot mig och hastigt lät jag dom falla sig in i mina armar. En suck for ur min mun medans jag med ena handen torkade en tår som fallit ner på mina kinder. 
"She would be eighteen today.", mumlade min vackra mamma ifrån soffan där hon satt med alla sorters papper och näsdukar. Jag släppte frustrerat taget om mina två systrar samtidigt som jag skakade på mitt huvud. 
"You're wrong, mom. She IS eighteen today, I know she's alive and I'll still find her.", det var så många känslor som flödade upp samtidigt att jag knappt märkt själv hur jag höjt rösten. Familjen som satt samlade i en stor klunga ryggade tillbaka medans mamma genast började gråta ännu mer. En sak var säker, jag skulle hitta henne - till vilket pris som helst, sedan skulle det inte bli roligt för personen som tagit min syster ifrån oss. Många gånger ifrågasatte jag mig om det verkligen var värt att lägga ner tid på något som kanske inte ens var vid liv längre, men varje gång kom jag fram till att det fortfarande fanns hopp, och hur konstigt det än lät så hade jag en känsla av att hon var närmare mig än jag trodde..

Kapitel 1! Både Alexia & Zayns perspektiv, vad tycker ni om det? å vad tror ni om novellen? :) Kommentera fina ni!!
 

Jättebra!! Åååå vill ha fortsättningen dirwkt

Svar: Åååh vad glad jag blir Emma, du e så söt!! <3
My Wesström

SÅ SJUKT BRA. är kär:3. Denna novell kommer bli så bra, och spännande! Lycka till som sagt!♥

Svar: MEN VA?! JOSEFIN, TACK SÅ HIMLA MYCKET!! IIH <3
My Wesström

SÅÅÅÅ BRA!!! Bästa novellen jag läst, måste jag bara säga!:)

Svar: Haha åh taack!! Hoppas du fortsätter att tycka så genom hela novellen då, kram!
My Wesström

Åh! Meer, nu! :D ♥

Svar: Kommer, kommer! :D <3
My Wesström

MERA NU BITCHY !!

Svar: hahaha bitchy ;) hahaha! <3
My Wesström

superduperbra

Svar: åh tack sötis!
My Wesström

Det här kommer bli så himla bra, ser verkligen framemot att få läsa denna novellen! Du skriver så fruktansvärt bra också, gudomligt!! Älskar verkligen handlingen!!!

Svar: Åh Jenny, du anar inte vad jag uppskattar och älskar när du kommenterar, verkligen. Å detta gjorde mig verkligen så glad! <3
My Wesström

Skitbra fortsätt!! :D

Svar: <Tack snälla du!!
My Wesström

SÅÅÅÅ BRA, allting jättebra.!!!=) När kommer nästa kapitel är typ beroende nu!=)

Svar: Iih taack!! Nästa kommer troligen imon! =)
My Wesström

Alltså gud vad kul med lite annorlunda!! Tror det här blir en bra novell ;)

Svar: Vad jag uppskattade denna kommentar, verkligen!
My Wesström

MER! Mer nuuuuuuuuuuuu! Så bra! När jag försöker sova hittar jag själv på små historier om 1Ds bortrövade småsyskon!

Svar: Kommer så fort jag hinner skriiiva! hihi. Haha jaså? låter kul ;) xx
My Wesström

Jättebra! Meer!!

Svar: Tack!! :D
My Wesström

Bra del! När kommer nästa?

Svar: Åh tack!! Om jag har tid - imorgon!
My Wesström

Jättebra. Jag tror att denna blir bra!:) det är lite jag inte förstår med det klarnar kanske med tiden!:)

Svar: haha ja det får jag hoppas att det gör, tack :)
My Wesström

Nästa

Nästa




Kom ihåg mig?